معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون بر هفت هزار نفر از اتباع کشور پاکستان از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون در مرز میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند.

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نظام مراقبت سندرمیک بیماری ها در پایانه مرزی میرجاوه تقویت شد.

وی افزود: تمامی افراد ی که از مبادی ورود قانونی و از جمله مرز میرجاوه وارد کشور می شوند مورد ارزیابی قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به گندزدایی سالن‌ها و ساختمان پایانه مرزی میرجاوه گفت: تجهیزات و لوازم مصرفی موردنیاز برای گندزدایی بر اساس استانداردهای مراقبت بهداشت مرزی و واحد سلامت محیط و کار وزارت بهداشت فراهم شده است.

طباطبایی بیان کرد: همزمان با رویارویی ملی با همه‌گیری کرونا در سیستان و بلوچستان با مجموعه ای از بیماری های عفونی و بومی منطقه ای مانند مالاریا، التور و تب کریمه کنگو هم مواجه هستیم و باید مردم عزیز همکاری کنند.

وی افزود: بارندگی های فراوان و مناسب شدن شرایط اقلیمی برای رشد و تکثیر پشه های ناقل در کنار ترددهای بی ضابطه و غیرقانونی از خلال مرز از جمله تهدیدات جدّی برنامه حذف مالاریاست و برای استمرار موفقیت در حذف مالاریا ۲ رویکرد عمده ما افزایش بیماریابی جمعیت در معرض خطر و کنترل پشه های ناقل است و در صورتی که عزم همگانی و برنامه جدی نداشته باشیم با همه‌گیری مالاریا هم رو به رو خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقویت بیماریابی و مبارزه با ناقلین را از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در برنامه حذف مالاریا عنوان کرد.

مرز رسمی میرجاوه در ۸۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و هم مرز با تفتان کشور پاکستان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار