سم‌پاشی دام‌های ایرانشهر علیه تب کریمه گنگو آغاز شد

کارشناس بیماری‌های مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: عملیات سم‌پاشی تمام دام‌های سبک و سنگین ا شهرستان علیه بیماری کنگو آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فرهاد شهلی‌برکارشناس بیماری‌های مرکز بهداشت ایرانشهر اظهارداشت: با توجه به قرارگرفتن در فصل گرما و گسترش فعالیت کنه‌ها در زمان ایام عید سعید قربان و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو، عملیات سم‌پاشی دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری آنان در شهرستان ایرانشهر با همکاری مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی به طور رایگان انجام شد.

او  افزود: در سالجاری بدنبال افزایش بارندگی‌ها جمعیت کنه‌ها نیز در ایرانشهر افزایش پیدا کرده و تنها راه مبارزه و ریشه کنی بیماری‌های خطرناک مشترک انسان و دام، سمپاشی محل نگهداری و سطح بدن دام هاست.

کارشناس بیماری‌های مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: یکی دیگر از عوامل پیشگیری از بروز بیماری‌ها جدا نگهداشتن جایگاه دام از محل زندگی، خودداری از تماس با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز و مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام از طریق سمپاشی است.

او از دامداران خواست درصورت مشاهده کنه روی بدن دام از کندن و یا له کردن آن خودداری کنند تا از انتقال عامل بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار