سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی در عید قربان در چهارمحال و بختیاری

با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار در چهارمحال و بختیاری، خدمات بهداشتی و شرعی دامپزشکی در روز عرفه و عید قربان ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین صالحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی و نظارت‌های بهداشتی در قالب شیوه نامه نظارت بهداشتی در روز عید سعید قربان، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بویژه فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع و مسافرت‌های غیر ضروری درون شهری و برون شهری و به حداقل رسانیدن مخاطرات بهداشتی ناشی از عدم اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی کووید ۱۹ تأکید نمود.

او افزود: افرادی که قصد قربانی کردن دام نذری خود را دارند، می‌توانند به میادین مجاز فروش دام مراجعه کنند که ناظران دامپزشکی در آنجا حضور داشته و سلامت بالینی دام را تأیید می‌کنند.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: با توجه به اینکه همه ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات قربانی به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند توصیه می‌شود اطلاع رسانی لازم توسط دستگاه‌های مرتبط در خصوص دریافت نذورات به صورت وجه نقد و یا لاشه قربانی کشتار شده در کشتارگاه صورت پذیرد.

او ادامه داد: ۲۸ دکتر دامپزشک و ۳۲ بازرس لاشه و ۱۰ ناظر ذبح شرعی در قالب ۱۱ اکیپ ثابت و ۱۷ اکیپ سیار دولتی و غیر دولتی در سراسر استان، آمادۀ ارائه خدمات بهداشتی و شرعی دامپزشکی در روز‌های عید عرفه و قربان هستند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.