سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آمریکایی: اقدام ترامپ در تشویق مردم برای عدم استفاده از ماسک مناسب نیست

دکتر آنتونی فائوچی اقدامات توییتری ترامپ برای تشویق مردم به نزدن ماسک را نامناسب دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ دکتر آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره اقدام ترامپ در ارسال مجدد توئیت‌های کاربران توئیتر که درآن‌ها می‌نویسند «شما نیازی به ماسک ندارید» گفت: "من هرگز از توئیت و ریتوئیت (باز ارسال) در توئیتر سر در نیاوردم و خودم را نیز به آن مشغول نکردم، ولی باید بگویم در شرایطی که همه کارشناسان جهان از مردم می‌خواهند که ماسک بزنند، چنین کار‌هایی (توئیت‌های ترامپ) اصلا خوب نیست. "

دکتر فائوچی در پاسخ به این سوال که «بنابراین آیا شما از رئیس جمهور خواهید خواست دیگر این کار را نکند» گفت: "عقیده و احساس مرا درباره استفاده از ماسک، همه از جمله کسانی که در کاخ سفید هستند، درک می‌کنند و می‌فهمند. "

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا همچنین درباره اظهارات روز گذشته ترامپ مبنی بر اینکه داروی هیدروکسی کلروکین در درمان مبتلایان به کووید-۱۹ موثر است، گفت: "من بار دیگر می‌گویم که برای من سازنده و مفید نیست که با بله یا خیر در این مورد قضاوت کنم، ولی همچون گذشته می‌گویم که اکثر اطلاعات و داده‌های ما نشان می‌دهند که هیدروکسی کلروکین در درمان ابتلا به کووید-۱۹ موثر نیست. "

جدیدترین آمار و ارقام اعلامی از سوی دانشگاه جانز هاپکینز حاکی است فقط طی روز سه شنبه، ۶۱ هزار و ۷۰۰ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف آمریکا ثبت شد. تاکنون ۴ میلیون و ۴۶۱ هزار تن در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۱۵۲ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

با این حال، بر خلاف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که ادعا می‌کند علت بالا بودن آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور شمار بالای آزمایش‌های تشخیصی کروناست، بسیاری از کارشناسان می‌گویند سرعت موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا بسیار بیشتر از تعداد آزمایش‌هایی است که برای تشخیص بیماران این ویروس انجام می‌شوند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
ترامپ = كرونا