سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت مطالعه پلاک به پلاک بافت تاریخی تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حفظ بافت تاریخی تبریز، گفت: مطالعات پلاک به پلاک بافت قدیمی و تاریخی این کهن شهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی  در جلسه بررسی ضوابط حریم منظر و بافت تاریخی تبریز، مطالعات بافت تاریخی را عاملی مؤثر در تثبیت سبک و جریان زندگی در بافت تاریخی تبریز دانست و افزود: در این خصوص باید با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی اقدامات اساسی و فوری انجام شود.

او  مطالعه پلاک به پلاک بافت تاریخی تبریز را امری کارآمد در بررسی تخصصی و حفاظت از بافت تاریخی شهر عنوان و اضافه کرد: در اجرای مطالعات پلاک به پلاک بافت تاریخی تبریز لازم است تا دیدگاه اجتماعی و زیستی نیز در آن لحاظ شود.

رحمتی ارائه مزایا و خدمات ویژه در راستای افزایش رعایت ضوابط تاریخی و زیست پذیر شدن بافت تاریخی شهر را از اقدامات مهم در راستای حفاظت و صیانت از بافت تاریخی تبریز برشمرد و بر ارتقای کیفیت زندگی بر مبنای رعایت واحد‌های همسایگی و تعلق‌خاطر ساکنین تاکید کرد.

او با بیان اینکه نقطه اتصال کریدور‌های شهری معابر هستند، یادآوری کرد: از مهم‌ترین ساختار‌های معابر ساختمان‌ها هستند که لازم است در راستای رعایت ضوابط بافت تاریخی و باروی تبریز، اراده‌ای همگانی لحاظ شود و اجرای ساختمان‌سازی بر اساس این اصول صورت پذیرد.

او  گفت: با توجه به ضرورت رعایت ضوابط بافت تاریخی لازم است تا مشاوران طرح مطالعاتی نگاهی سه بعدی به ساختار‌ها و اجزای تشکیل دهنده بافت تاریخی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.