مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: افزون بر ۵۵۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کلانشهر تبریز در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی   در نشست علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اجرای تعداد ۸۲ پروژه فعال در حوزه سرمایه گذاری استان، افزود: از این تعداد پروژه ۲۵ مورد در شهر تبریز تعریف شده و اجرا می‌شود.

اوگفت: در قالب همین پروژه‌ها تعداد ۳۱ طرح هتل سازی در سطح استان در حال اجرا است که از این تعداد نیز ۱۷ مورد در تبریز اجرا می‌شود.

حمزه زاده از مصوبات شورای شهر در تدوین بسته‌های حمایتی برای گردشگری و تخفیفات در بحث ارائه پروانه ساخت هتل تشکر کرد و گفت: امروز تعداد چهار هتل ۵ ستاره و هفت هتل ۴ ستاره در آذربایجان شرقی در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها چرخه هتلینگ استان به استاندارد‌های جهانی نزدیک خواهد شد.

او با بیان اینکه ۶۴ رشته صنایع دستی در تبریز فعال است و هنرمندان در این زمینه‌ها فعالیت مستمر دارند، گفت: تعداد ۱۵۰ واحد کارگاهی و نمایشگاهی نیز در ورودی‌های تبریز در حال ایجاد است که تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری می‌رسند.

حمزه زاده باشاره به اینکه راه اندازی بازار اینترنتی صنایع دستی آذربایجان شرقی در حال اجرا است، اظهار داشت: این بازار در زمینه فروش و معرفی آثار مختلف صنایع دستی استان در رشته‌های گوناگون فعالیت خواهد کرد.

او با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۷۰۰ آژانس به صورت تخصصی تور‌های خارجی را به ایران می‌آورند، اظهار داشت: اگر جوایز صادراتی برای آن‌ها در نظر بگیریم موجب تشویق گردشگران برای حضور در تبریز می‌شود که در این مسیر همراهی شورا‌های اسلامی می‌تواند موثر باشد.

حمزه زاده گفت: با توجه به اینکه تبریز شهر جهانی فرش دستبافت می‌باشد لازم است یکی از میدان‌های مهم این شهر را با نمادی مشخص برای فرش در نظر بگیریم.

او بر استعلام از میراث فرهنگی برای هر گونه فعالیت عمرانی در بافت تاریخی تبریز تاکید و اضافه کرد: بر همین اساس موزه‌هایی هم که توسط شهرداری ایجاد شده است باید در لیست موزه‌های کشور ثبت شود.

حمزه زاده از درخواست ادار کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از وزیر مبنی بر ثبت جهانی باغ یا پارک ائل گولی‌خبر داد.

او گفت: پروژه‌های مشارکتی میراث فرهنگی و شهرداری باید در اولویت قرار بگیرد تا بتوان بودجه‌های مناسبی از منابع ملی دریافت کرد.

 معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از مجموعه مدیریت شهری تبریز در خصوص مرمت سرای ایکی قاپلی قدردانی کرد.

علیرضا قوچی با بیان اینکه لازم است نسبت به مرمت بافت تاریخی تبریز حساس شویم، گفت: بسیاری از خانه‌های تاریخی تبریز و بافت‌های تاریخی به حال خود رها شده بود که نسبت به احیا و مرمت آن‌ها طی ماه‌های اخیر اقدام شده است.

او با اشاره به لزوم اخذ مجوز احداث در بافت تاریخی تبریز، یادآور شد: بسیاری از محوطه‌های بافت تاریخی تبریز به دلیل کم توجهی از بین رفته و تنها یک دهم بافت تاریخی این کهن شهر باقی مانده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.