سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفیق دانش و خلاقیت زمینه‌ساز اشتغال مولد و پایدار

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان، تلفیق مهارت، دانش و خلاقیت را برای جوانان زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار دانست.

معین باقری مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت آغاز هفته ملی مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضمن تبریک این هفته گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری مد ظله العالی احداث و در سال ۱۳۸۹ رسما مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون با ۱۳ نفر کادر آموزشی در حال خدمت به همشهریان است.

او افزود:مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان، در چهار حوزه آموزشی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر می‌باشد.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان، با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه (افرادی که در مراکز فنی و حرفه‌ای مهارت کسب می‌کنند و اکنون صاحب شغل هستند از سرمایه‌های این کشورند)، تلفیق مهارت، دانش و خلاقیت برای جوانان را زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار دانست.

باقری با اشاره به فرهنگ کار آفرینی آن را زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی برشمرد سپس با اشاره به دستاورد‌های مختلف این مرکز در حوزه آموزش بیان داشت: در یک سال گذشته ۲۳۷۵۵۲نفرساعت در قالب مرکز ثابت، تیم‌های سیار آموزشی شهری و روستایی در بخش مرکزی و طغرالجرد آموزش ارائه گردیده که مجموعا ۶۷۴ نفر بوده اند که از این تعداد ۲۷۰ نفر مرد و ۴۰۴ نفر زن تحت آموزش قرار گرفته اند.

او گسترش و بروز رسانی آموزش‌های مهارتی را بر اساس نیاز بازار کار ضروری دانست و افزود:با توجه به اینکه شهرستان گام‌های صنعتی شدن را برداشته امید است به مسئله آموزش و مهارت افزائی توجه شود و با تخصیص اعتبار بتوانیم تجهیزات کارگاه‌ها را به روز کرده و پاسخگوی نیاز صنایع باشیم.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان در ادامه به آموزش سربازان وظیفه اشاره کرد و بیان داشت: پیرو تاکید مقام معظم رهبری در خصوص آموزش سربازان وظیفه به یاری خداوند و همکاری نیرو‌های مسلح شهرستان، قرارگاه مهارت کوهبنان راه اندازی شده و اکنون آموزش و تعیین صلاحیت سربازان در حال انجام می‌باشد تا این قشر بعد فراغت از سربازی دغدغه اشتغال نداشته و بر اساس مهارت فرا گرفته برای آینده خود برنامه ریزی می‌کنند.

در ادامه باقری به آموزش و تعیین صلاحیت کارگران صنعت ساختمان اشاره کرد و تصریح کرد:بعد از زلزله ۳۰ آذر ۹۶ کوهبنان، اهمیت آموزش و تعیین صلاحیت کارگران در سطح شهرستان توسط دستگاه‌های مربوطه بیشتر مورد توجه پیدا قرارگرفت و تا کنون بیش از ۷۹۴ کارگر توسط این مرکز تعیین صلاحیت و پروانه کارگری آنان صادر شده است

همچنین اوتشکیل انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان شهرستان را از ضروریات قلمداد کرد و گفت:با پیگیری‌های به عمل آمده این انجمن صنفی راه اندازی شده و درحال ارائه خدمات به مردم می‌باشد.

باقری با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی توسعه آموزشگاه‌های آزاد را در شهرستان ضروری دانست و افزود: اکنون ۴ آموزشگاه آزاد آموزشی تحت نظارت مرکز فنی و حرفه‌ای کوهبنان فعالیت دارند و در واقع بازوان توانمند آموزشی ما محسوب می‌شوند و تا کنون این آموزشگاه‌ها توانسته اند بسیاری از دغدغه‌های آموزشی مردم را مرتفع کنند.

در پایان مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان از همه مسئولین خصوصا جعفری امام جمعه اسبق کوهبنان وسالاری فرماندار کوهبنان در راستای حمایت از آموزش‌های مهارتی در شهرستان تشکر کردو از همه اقشار جامعه جهت فراگیری مهارت دعوت به عمل آورد و مردم خواست از این فرصت ایجاد شده در شهرستان نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.