سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیران شهری موظف به رعایت ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی هستند

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به صراحت قانون، مدیران شهری را موظف به رعایت ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب تبریز در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای هیئت‌مدیره انجمن حامیان میراث‌فرهنگی استان، با تأکید بر لزوم هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی در صیانت و حفاظت از مواریث تاریخی، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی مملو از مواریث تاریخی و فرهنگی فاخر بوده و صیانت از آن‌ها وظیفه‌ای عمومی برای انتقال به نسل‌های آینده محسوب می‌شود، لذا تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به رعایت ضوابط میراث فرهنگی در حوزه کاری خود هستند.

او ادامه داد: در راستای رسیدن به اهداف صیانتی و حفاظتی مواریث تاریخی از اداره کل میراث فرهنگی استان خواستاریم با حداکثر توان در زمینه نظارت بر رعایت ضوابط بافت‌های تاریخی ورود کند، چراکه بخش بزرگی از گردشگری استان مبتنی بر تاریخ و فرهنگ آن است و مدیریت شهری نیز باید ضمن همسویی با تأکید قانون، در این زمینه اقدام کند.

اوخاطرنشان کرد: در راستای تدوین برنامه‌ای جامع در خصوص ضوابط حفاظت از تک بنا‌ها و بافت تاریخی جلسه‌ای با حضور دادستان، مسئولان استانی ذی مدخل و مدیران شهری و همچنین انجمن‌های میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

محبوب علیلو گفت: دغدغه‌های انجمن حامیان میراث فرهنگی استان در خصوص تعرض به بافت تاریخی از جمله بلندمرتبه‌سازی در حریم آثار ثبتی، خانه‌های تاریخی در معرض خطر تخریب و ...، با توجه به حساسیت و جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی موضوع باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.