سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی کامل محصولات جدید شیائومی

شیائومی مراسمی برای اکوسیستم محصولات خود برگزار کرد که طی آن دستگاه‌های جدیدش را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت‌ها بود که منتظر معرفی محصولات جدیدی در حوزه فناوری توسط شیائومی بودیم که در نهایت این شرکت چینی مراسمی آنلاین تحت عنوان «اکوسیستم محصولات شیائومی» برگزار کرد. اکوسیستم شیائومی بسیار متنوع است. در مراسمی که شیائومی برگزار کرده، دانگل استریم Mi TV Stick، چند اسکوتر برقی، یک مانیتور گیمینگ، هندزفری‌های بی‌سیم و مچ‌بند Mi Band 5 معرفی شد. در ادامه به مرور مشخصات این محصولات جدید شیائومی می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید


دانگل استریم Mi TV Stick

دانگل استریم تازه معرفی شده Mi TV Stick شیائومی می‌تواند قابلیت‌های هوشمند سیستم عامل اندروید TV 9.0 را به تلویزیون‌ها اضافه کند. این دانگل نسبت به Mi Box شیائومی تفاوت زیادی دارد و یک خروجی HDMI 2.0 برای ارائه کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل در انتهای آن تعبیه شده است. این دستگاه هوشمند دارای تراشه Amlogic S905 Y2 با حافظه رم یک گیگابایت و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی است. برای استریم کردن ویدیو، فناوری ارتباطی وای-فای ۵ برای آن در نظر گرفته شده است و می‌توانید از طریق بلوتوث ۴.۲ ریموت کنترلش را به آن وصل کنید.

 

دانگل Mi TV Stick همراه یک کنترل از راه دور ارائه می‌شود. این کنترل یک ماوس دارد که در کنار آن دکمه‌هایی در نظر گرفته شده‌اند تا دستور اتصال به سایت‌های استریم فیلم و سریال‌های تلویزیونی را بدهد. این کنترل از راه دور همچنین مجهز به دستیار هوشمند گوگل است تا دستورات پیچیده را به راحتی اجرا کند. علاوه بر این، می‌توانید از کروم‌کست استفاده کنید تا عکس‌ها و تصاویر را از روی گوشی خود به تلویزیون منتقل کنید. این وسیله با قیمت ۴۰ یورو ارائه می‌شود.

مانیتور خمیده گیمینگ Mi

علاوه بر دوستداران تلویزیون، گیمر‌ها هم در مراسم شیائومی بی‌نصیب نبودند. شیائومی در این مراسم یک مانیتور ۳۴ اینچی خمیده با نرخ فریم ۱۴۴ هرتز برای گیمرها معرفی کرد. این مانیتور مجهز به دو پورت HDMI و دو خروجی نمایشگر است. این مانیتور ۳۴ اینچی دارای نسبت تصویر ۲۱:۹ و رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. خمیدگی این نمایشگر 1500R است که با دایره‌ای که شعاعش، هزار و ۵۰۰ میلی‌متر است برابری می‌کند و در حال حاضر، بالاترین انحنا را در بین تمام نمایشگر‌های خمیده دارد.

 

شیائومی اعلام کرد که این صفحه نمایش ۳۴ اینچی گیمینگ ("Mi Curved Gaming Monitor 34) با قیمت ۴۰۰ یورو در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

اسکوتر‌های برقی 1S و 2 Pro

اسکوتر برقی 1S نمونه جدیدی از مدل اصلی خود، M365 است. این اسکوتر برقی ۱۲.۵ کیلوگرم جرم دارد. باتری این دستگاه قادر است تا ۳۰ کیلومتر، آن را جابه‌جا کند. مانند قبل، 1S از یک موتور ۲۵۰ واتی استفاده می‌کند که نهایت سرعت این اسکوتر را به ۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رساند. شیائومی نسبت به نسل قبل 1S، نشانگر سرعت عددی به علاوه نماد وضعیت اسکوتر را به فرمان خود اضافه کرده است. کنار این قابلیت‌ها، این مدل دارای چهار چراغ LED ساده برای نشان دادن شارژ باتری است. این مدل همچنین مجهز به ترمز‌های دیسکی در چرخ عقب خود است.

 

نسل دوم اسکوتر Pro شیائومی تغییر زیادی نسبت به نسل قبل خود نداشته است. این اسکوتر برخی از مشکلات دوام را با وجود سیستم سرمایش بهتر، مدیریت باتری و سیم‌کشی بهبودیافته رفع می‌کند. هر دو مدل 1S و 2 Pro نیروی چراغ جلوی دو برابری دارند.

جرم اسکوتر برقی Mi Pro 2 معادل ۱۴.۲ کیلوگرم است و باتری آن می‌تواند تا ۴۵ کیلومتر دستگاه را روشن نگه دارد. حداکثر سرعتی که با این اسکوتر می‌توان رفت، ۲۵ کیلومتر در ساعت است. با این وجود، این اسکوتر قادر است از شیب‌های ۲۰ درصد و مدل 1S می‌تواند از شیب ۱۴ درصد بالا برود. مدل Pro دارای یک سیستم ترمز دیسکی در چرخ جلو است که نسبت به 1S قوی‌تر است.

گفتنی است؛ قیمت اسکوتر 1S شیائومی، ۴۰۰ یورو و نسل دوم اسکورتر Pro حدود ۵۰۰ یورو تخمین زده شده است. شیائومی حتی یک خبر دیگر داشت که هواداران فرمول یک را هیجان‌زده می‌کند. این شرکت قصد دارد اسکوتر Mi Pro 2 را با یک نسخه Mercedes Petranus Petronas F1 Team تولید کند. اطلاعات در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

مچ‌بند هوشمند Mi Band 5

شیائومی بالاخره در مراسم خود، از جدیدترین مچ‌بند هوشمند خود رونمایی کرد. تغییرات نام این مچ‌بند به گونه‌ای است که کلمه هوشمند به نام تجاری آن (Mi Smart Band) اضافه شده است. با این وجود، هنوز تراشه NFC این مچ‌بند به نسخه جهانی آن نرسیده و مدل دارای تراشه NFC به صورت اختصاصی فقط در چین عرضه خواهد شد.

مدل جدید مچ‌بند شیائومی دو تغییر اساسی نسبت به نسل قبل خود داشته است. اولین تغییر اساسی این است که نمایشگر این مچ‌بند بزرگتر شده و اندازه آن از ۰.۹۵ اینچ به ۱.۱ اینچ رسیده است. نسخه جدید این مچ‌بند از ویجت‌ها پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد آن‌ها را بر اساس سلیقه خود، شخصی‌سازی کنند. علاوه بر این، حسگر ضربان قلب این مچ‌بند هوشمند نسبت به نسل‌های قبل خود، ۵۰ درصد دقیق‌تر شده است.

   

ارتقای بعدی Mi Smart Band 5 مربوط به کابل شارژر آن می‌شود. کاربران این مچ‌بند هوشمند دیگر لازم نیست دستگاه اصلی را از بند خود جدا کنند تا بتوانند آن را شارژ کنند. این قابلیت می‌تواند برای کسانی که بند فلزی روی این مچ‌بند می‌اندازند، خوب باشد. مچ‌بند هوشمند Mi Band 5 با ۶ نوع بند سیلیکونی رسمی و بیش از ۶۵ تم پیش‌فرض برای صفحه اصلی آن عرضه خواهد شد. برخی از این تم‎‌ها انیمیشن خواهند داشت تا صفحه خانه این مچ‌بند خسته‌کننده به نظر نیاید.

مانند گذشته، باتری Mi Band 5 قادر است تا این دستگاه را تا ۱۴ روز روشن نگه دارد. این مچ‌بند هوشمند در برابر نفوذ آب مقاوم است. می‌توانید آن را برای شنا یا انواع فعالیت‌ها مانند طناب‌زنی، بدنسازی یا دویدن به مچ خود ببندید. اگر هم در بین تمرینات خود، خسته شدید و خواستید عکسی از خودتان بگیرید، می‌توانید از Mi Smart Band 5 به عنوان دکمه شاتر استفاده کنید.

گفتنی است، قیمت Mi Smart Band 5 شیائومی از ۴۰ یورو آغاز می‌شود، اما اولین خریداران این گجت می‌توانند آن را با قیمت ۳۵ یورو هم تهیه کنند.

هندزفری‌های بی‌سیم Mi TWS

هندزفری‌های بی‌سیم Mi TWS دارای دیافراگم‌ پویای ۱۴.۲ میلی‌متری است و از کدک صوتی AAC برای صدای بی‌سیم با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند. آن‌ها همچنین دارای یک جفت میکروفون هستند که امکان تماس صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

   

این هندزفری‌ها دارای ویژگی کنترل لمسی هستند که بسیار استاندارد است. نشخیص گوش هوشمند روی این گجت می‌تواند کار را سخت کند مخصوصا اگر منتظر ویژگی‌ها اساسی روی این هندزفری‌ها بودید. اگر کاربران یکی از هندزفری‌ها را از گوش خود درآورند، موسیقی در حال پخش متوقف می‌شود و بعد از گذاشتن دوباره هندزفری در گوش، دوباره موسیقی پخش می‌شود. علاوه بر این، اگر گوشی شیائومی داشته باشید، همگام‌سازی آن‌ها با گوشی به آسانی انجام می‌شود.

عمر باتری این هندزفری‌ها ۵ ساعت در حالت شارژ است و اگر این باتری‌ها داخل کیس خود قرار گیرند، شارژ می‌شوند. عمر دقیق باتری Mi TWS بیش از ۲۰ ساعت است. کیس این هندزفری‌ها توسط USB-C شارژ می‌شوند و در نتیجه شارژر گوشی می‌تواند برای شارژ کردن این کیس مناسب باشد.

هندزفری بی‌سیم Mi TWS به صورت معمولی ۳۰ یورو قیمت خواهد داشت، اما اولین خریداران آن ۳۰ یورو برای آن پرداخت خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.