سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسخه نویسی الکترونیکی برای بیش از ۱۳۹ هزار بیمار استان همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: پزشکان استان تاکنون ۱۳۹ هزار و ۵۱ مورد نسخه نویسی الکترونیکی داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد:  هم اکنون از  ۳۴۵ پزشک استان همدان طرف قرارداد با بیمه سلامت، ۲۶۰ نفر اقدام به نسخه نویسی الکترونیکی کرده اند.

او افزود: از ابتدای شروع طرح تاکنون پزشکان استان  ۱۳۹ هزار و ۵۱ مورد نسخه  الکترونیکی نوشته اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی مانع شیوع بیماری کرونا می‌شود گفت: نسخه نویسی الکترونیکی از طریق کاهش تبادل دفترچه بین پزشک، بیمار، داروخانه و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی می‌تواند در پیشگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا تاثیرگذار باشد.   

فرجی جلوگیری از تکرار گرافی‌ها و آزمایشات انجام شده با حفظ گزارش‌ها در پرونده الکترونیک سلامت افراد ، فراهم شدن امکان دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح در خصوص وضعیت سلامت شهروندان جهت برنامه ریزی‌های بلند مدت و حذف هزینه‌های بسیار زیاد مربوط به چاپ را از مزایای نسخه نویسی الکترونیکی عنوان کرد.

او ادامه داد: تهیه، توزیع و نگهداری دفترچه‌های بیمه و اسناد پزشکی، امکان نظارت موثر‌تر بر رفتار بیمه شده و موسسه درمانی و کاهش احتمال انتقال انواع آلودگی‌ها از طریق دفترچه بیمه درمانی و تبادل اسناد و اوراق پزشکی از دیگر امتیازات نسخه نویسی الکترونیکی است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.