۱۵۶ نفر متقاضی تسهیلات کرونایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تاکنون ۱۵۶ پرونده ی متقاضی تسهیلات کرونایی اهالی فرهنگ و هنر در استان داشته ایم.

۱۵۶ نفر متقاضی تسهیلات کرونایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان همدانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر استان با سود ۱۲ درصد  و با یک سال تنفس برای بازپرداخت  داده می‌شود.

او با بیان اینکه این تسهیلات ۲۴ ماه  اقساط دارند افزود: متقاضیان تسهیلات باید در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند و ۷۳۵  عضو صندوق هنرمندان استان هم شامل این تسهیلات می‌شوند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد.

احسانی بیان کرد: کارفرمایان دارای کد گارگاه به ازای هر کارمند یا کارکنان شاغل در بنگاه ۱۶ میلیون تومان، کارفرمایان خویش‌فرما ۸ میلیون تومان و آزادکاران بدون بیمه ۶ میلیون تومان تسهیلات می‌توانند دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تمدید زمان ثبت نام در سامانه کارا هم خبر داد و افزود: تا کنون ۱۵۶ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و تا آخر تیر زمان ثبت نام تمدید شده است و در صورت ایجاد نقص در ثبت نام و سامانه، کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متقاضیان را راهنمایی می‌کنند.

احسانی با بیان اینکه طراحان لباس که مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد دارند هم شامل این تسهیلات می‌شوند افزود: برای کارفرمایان شرط پرداخت حق بیمه فروردین و اردیبهشت ماه الزامی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.