سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی در ارتفاعات ارم دشتستان خاموش شد

آتش سوزی در مراتع بناب چمغاری در ارتفاعات گیسکان بخش ارم دشتستان مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آتش‌سوزی در مراتع بناب چمغاری در ارتفاعات گیسکان بخش ارم از توابع شهرستان دشتستان ساعت ۱۸ چهارشنبه (۱۸ تیر) در منطقه‌ای سخت گذر آغاز شد و مانند حوادث گذشته با کمک دسته‌جمعی نیرو‌های امدادی و مردمی پس از هشت ساعت، ۲ بامداد امروز (پنجشنبه ۱۹ تیر) خاموش شد.

غلامرضا منتظری افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر، محیط زیست، بخشداری، بسیج و نیرو‌های محلی در مهار آتش مشارکت داشتند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: پوشش گیاهی این منطقه مرتعی و علوفه‌ای است که به علت بارش‌های مناسب پاییز و زمستان گذشته تراکم بالایی دارند و حالا با گرم شدن هوا خشک شده و زمینه را برای آتش‌سوزی فراهم کرده‌اند به طوری که کمترین جرقه می‌تواند باعث حادثه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: مختصات محل آتش سوزی به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور داده شده تا وسعت محل حادثه را از روی نقشه‌های ماهواره‌ای تعیین و اعلام کنند.

این حادثه چهل و چهارمین حادثه آتش‌سوزی در مراتع استان بوشهر است که از ابتدای سال تا کنون رخ داده که از میان آن‌ها، وسعت دو مورد شامل مناطق دهرود و بوشکان در شهرستان دشتستان بالای ۵۰۰ هکتار بوده است.

در حوادث گذشته دو هزار و ۴۹۱ هکتار از مراتع استان در آتش سوختند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.