سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان:

انجمن داستان صبا در فضای مجازی میزبان علاقمندان بود

کیانی گفت: پنجمین نشست انجمن داستان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: پنجمین نشست مجازی انجمن داستان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان در فضای مجازی برگزار شد.

او با بیان اینکه این انجمن میزبان جمعی از اعضا مراکز کانون اهواز، کارشناس آفرینش‌های ادبی، مسئول انجمن داستان صبا و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود، افزود: این نشست با اشتراک‌گذاری داستان‌های نوجوانان کانونی آغاز شد.

کیانی اظهار داشت: در این نشست علی خانمرادی، نویسنده، مدرس و منتقد فعال حوزه‌ داستان و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام که به‌عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت، به نقد و بررسی آثار پرداخت. همچنین بر کسب تجربه‌های زنده و نو از سوی نوجوانان در خلق آثار ادبی تأکید کرد و از آن‌ها خواست در نامگذاری آثار ادبی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: مهمان برنامه در این نشست همچنین بر رعایت نحوه استفاده از زبان معیار و بیان تفاوت ساده‌نویسی با محاوره نویسی از سوی نوجوانان در نگارش اثر ادبی خود و همچنین آشنایی‌زدایی در داستان، لزوم خلاقیت در ایده پردازی و رعایت تناسب میان لحن و شخصیت تأکید کرد.

به گفته این مقام مسئول، ضرورت سنجش ظرفیت داستان کوتاه، شاخصه‌های آغاز، میانه و پایان داستان کوتاه و لزوم رعایت روابط علت و معلولی در داستان‌های تخیلی از دیگر مواردی بود که علی خانمرادی در نشست مجازی انجمن ادبی صبا بر آن تاکید کرد.

انجمن‌های ادبی مجازی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، فعالیت‌های خود را به شکل تخصصی، هر دو هفته یک‌بار، در ۲ بخش شعر و داستان بصورت مجزا برای اعضا دختر و پسر برگزار می‌کنند و تلاش برای تولید آثار فاخر در کنار نقد سازنده آثار با حضور نویسندگان و منتقدان برجسته و صاحب‌نظر بخشی از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها اعلام شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.