مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: انجمن ادبی مجازی آینه‌های ناگهان گتوند با حضور حسین قربانزاده خیاوی، نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اشاره به برگزاری انجمن ادبی آینه‌های ناگهان در گتوند گفت: انجمن ادبی آینه‌های ناگهان با موضوع «شخصیت‌پردازی در داستان» با حضور حسین قربانزاده خیاوی، نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.

او افزود: در این نشست ادبی مجازی، اعضای داستان‌نویس با چگونگی خلق یک شخصیت خوب و جذاب آشنا شدند، همچنین اعضا یشرکت‌کننده، به دلایل ماندگاری یک کتاب یا داستان از دیدگاه خود اشاره کردند و داشتن شخصیت جذاب را یکی از دلایل اصلی مانایی اثر در ذهن مخاطب دانستند.

کیانی اظهار داشت: نویسنده کتاب روی سیم تار در ادامه با ارائه مثال‌های مختلف از شخصیت‌های جذاب داستان‌ها از اعضا خواست دلیل این جذابیت‌ها را بیان کنند و اعضا شرکت‌کننده هر کدام به موارد محبوبیت شخصیت‌ها اشاره کردند و بحث ادامه یافت تا اعضا خود به ساخت شخصیت جذاب پرداختند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تصریح کرد: حسین قربانزاده خیاوی در بخش دیگری از این کارگاه راه‌های ساخت یک شخصیتِ گیرای داستانی را بیان کرد و از اعضا خواست با افزودن خصوصیات ویژه به آدم‌های اطراف خود و تلفیق و جمع کردن چند ویژگی خاص در یک نفر، شخصیت مدنظر خود خلق کنند.

حسین قربانزاده خیاوی، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان هم‌اکنون مربی ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تبریز در استان آذربایجان شرقی است و از او کتاب‌های عزیزتر از خوشه، آب و زنجیر، روی سیم تار، آتش و پرواز لاک‌پشت‌ها، رد انگشت‌های اصلی، بر بلندای گودال و... چاپ شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.