سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۴۶ درصدی استخراج مواد معدنی در مهاباد

مسئول امور معادن شهرستان مهاباد گفت: استخراج سنگ معدنی از معادن مهاباد ۱۴۶ درصد افزایش یافت.

آکو جوانمردی مسئول امور معادن شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:  امسال ۱۳۶ هزار و ۶۵۱ تُن انواع مواد معدنی از معادن فعال این شهرستان استخراج شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴۶ درصد افزایش داشت.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه ۱۲ نوع ماده معدنی در این شهرستان استحصال می‌شود، افزود: مهمترین و بیشترین سنگ‌های استخراج شده به ترتیب شامل سنگ لاشه آهکی به میزان ۶۰ هزار تن، سنگ آهن با ۳۹ هزار تن و سنگ سیلیس با ۱۰ هزار تن است.


بیشتر بخوانید

مهاباد قطب تولید باریت کشور


جوانمردی مهاباد را یکی از قطب‌های اصلی استخراج سنگ «باریت» در کشور دانست و بیان کرد: پارسال ۳۶ هزار و ۷۰۰ تن سنگ باریت که ماده موثر در استخراج صنعت نفت به شمار می‌آید از معادن این شهرستان استخراج و فرآوری شد.

مسئول امور معادن شهرستان مهاباد ادامه داد: هم‌اکنون ۳۲ معدن فعال و ۲۵ معدن غیرفعال و ۱۶ معدن سلب فعالیت در این شهرستان وجود دارد که بیش از ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

جوانمردی اظهار کرد: صنعت و معدن از بخش‌های مهم و موثر در تحقق جهش تولید است هر چند که شیوع کرونا در جهان، صنایع بسیاری را زمین گیر کرد، اما کم کم صنایع کشور در حال بازیابی توان خود هستند و به تبع آن هم میزان استخراج مواد معدنی از معادن شهرستان مهاباد یک و نیم برابر شده است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.