سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستمزد کم معضل آزار دهنده در لیگ برتر هندبال بانوان

رقم پایین قرارداد‌ها یک معضل قدیمی و کهنه در لیگ برتر هندبال بانوان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقم پایین قرارداد در لیگ برتر بانوان مشکل و دغدغه‌ای قدیمی در رشته هندبال است. شاید دلیل اصلی آن نبود یک حامی مالی قدرتمند است.  

مبلغ کم قرارداد‌های بازیکنان لیگ برتری در رشته هندبال یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان است. بیشترین مبلغ قرارداد در لیگ برتر هندبال ۲۰ میلیون تومان است. البته این مبلغ برای فصل کامل است.

در این میان برخی از باشگاه‌های هندبال زمان عقد قرارداد با بانوان رقم و مدت قرارداد را ذکر نمی‌کنند. این اقدام باشگاه‌ها تخلفی آشکار محسوب می‌شود و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. البته باشگاه‌ها طبق قانون باید درصدی از مبلغ قرارداد بازیکنان را به فدراسیون هندبال پرداخت کنند. با وجود این قانون، قراردادی که به فدراسیون ارائه داده می‌شود باید مبلغ و تاریخ مشخصی داشته باشد.

شنیده می شود یکی از تیم‌های مطرح لیگ برتر هندبال بانوان هنگام عقد قرارداد با بازیکنان مبلغ و مدت قرارداد را ثبت نمی‌کنند. البته فدراسیون هندبال از طریق بازیکنان متوجه این تخلف آشکار شده است. این تیم لیگ برتری این تخلف را برای چندمین بار تکرار کرده است.

حسن پروانه پیشکسوت و کارشناس هندبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: برای هندبال بانوان هزینه‌ زیادی نمی‌شود و قرارداد بازیکنان با مبلغ پایین بسته می‌شود. در لیگ برتر هندبال بانوان به قدری مشکل مالی وجود دارد که برخی تیم‌ها در نیمه راه لیگ را رها می‌کنند.

او عنوان کرد: فدراسیون قرارداد سفید امضاء را نمی‌تواند قبول کند چرا که این موضوع منع قانونی دارد. برای اینکه در زمان برگزاری لیگ برای بازیکن مشکلات مالی پیش نیاید باشگاه باید یک نسخه از قرارداد را به فدراسیون ارائه بدهد. ممکن است بازیکن به دلیل احترام به باشگاه قرارداد را سفید امضاء کند، اما این اقدام به معنای رایگان بازی کردن نیست.

در ادامه سعیده قدرتی دروازه بان تیم اشتاد سازه مشهد درباره قرارداد بانوان هندبالیست اظهار کرد: طبق تجربه‌ای که در هندبال دارم کمیته مسابقات فدراسیون قرارداد سفید امضاء شده را نمی‌پذیرد. طبق قانون باید مبلغ در قرارداد درج شده باشد.  

دروازه بان تیم اشتاد سازه مشهد بیان کرد: شاید مبلغ درج شده در  قرارداد بازیکنان واقعی نباید، اما حتما باید مبلغی در قرارداد درج شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
یک فصل یعنی سه ماه؟
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آیا ورزش شغل است؟