سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید بیش از ۲۵ هزار تن گندم در مراکز خرید کهگیلویه

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون بیش از ۲۵ هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در مراکز خرید شهرستان کهگیلویه خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، الیاس تاج الدینی مدیرکل جهاد کشاورزی استان به سطح زیر کشت گندم اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته که از این سطح ۲۲ هزار هکتار به صورت آبی و مابقی نیز به صورت دیم کشت شده است.
 
الیاس تاج الدینی با اشاره به بارش‌های خوب در سال زراعی جاری افزود: با توجه به بارندگی‌های خوبی که وجود داشت پیش بینی می‌شود بیش از ۱۳۵ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود که از این میزان ۷۵ هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان و به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار هم گفت: برای خرید تضمینی گندم ۹ مرکز خرید در استان این کار را انجام میدهند که گندم‌های خریداری شده در مناطق مختلف استان حمل و در دو سیلو در شهر‌های دوگنبدان و یاسوج ذخیره می‌شوند.
 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه هم گفت: در شهرستان کهگیلویه ۴۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این سطح ۳۱ هزار هکتار زیر کشت گندم رفته است.
 
علیرضا نیکویی زاده به ارقام کشت شده گندم اشاره کرد و گفت: مهمترین ارقام کشت شده، دهدشت، کوهدشت، آفتاب، کریم و سیاه ریشک در اراضی دیم و چمران و مهرگان به صورت آبی کشت شده اند.
 
او افزود: متوسط برداشت از هر هکتار دیم، ۲ تن می‌باشد و در هر هکتار آبی به صورت متوسط ۴ تن گندم برداشت می شود.

نیکویی زاده بیان کرد: برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان دو مرکز خرید در شهر دهدشت کار خرید محصول را انجام میدهند و تا کنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم خریداری شده که قیمت هر کیلو گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دوروم ۲۶ هزار ریال است.
 
او گفت: کار برداشت و خرید تضمینی گندم همچنان در شهرستان کهگیلویه ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.