مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ادامه برداشت گندم و خرید تضمینی گندم و کلزا در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،عیسی راستین نسب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای فصل برداشت این میزان محصول گندم سیلویی و بذری از سوی کشاورزان شهرستان‌های گرمسیری گچساران، باشت، چرام، لنده و بهمئی به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: برداشت و خرید تضمینی محصول در مناطق گرمسیری ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل به ۷۵ هزار تن در این مناطق برسد.

سال زراعی گذشته ۳۷ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شد.

بخش زیادی از محصولات گندم مزارع دیم استان در سال زراعی گذشته به دلیل خشک سالی از بین رفت.

پاییز سال ۱۳۹۷، ۷۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم دیم، ۲۲ هزار هکتار گندم آبی و یکهزار و ۷۰۰ هکتار زیر کشت کلزا رفت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش بینی می‌شود ۷۵ هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان، ۹ هزار تن گندم بذری و سه هزار تن دانه‌های روغنی کلزا در استان خریداری خواهد شد.

راستین نسب همچنین از خرید تضمینی ۲ هزار و ۵۰ تن محصول دانه‌های روغنی کلزا در مناطق گرمسیری استان خبر داد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید امسال محصول کلزا در این استان نسبت به پارسال بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از سه هزار تن دانه روغنی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود در حالی که میزان تولید این محصول در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ تن بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح و بالا رفتن مساحت زیر کشت از دلایل بالا رفتن تولید این محصول است.

راستین نسب اضافه کرد: پرداخت تسهیلات برای کشت و خرید ماشین آلات کشاورزی و نظارت بر کاشت، داشت و برداشت از جمله حمایت‌های دولت برای توسعه کشت این محصول است.

راستین نسب بیان کرد: کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت‌های دولت است.

وی گفت که محصول کلزا نسبت به دیگر محصولات زراعی آب کمتری برای تولید نیاز دارد که به دلیل خشکسالی جایگزین خوبی برای دیگر محصولات زراعی است.

امسال هر کیلوگرم گندم معمولی به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم ۱۸ هزار ریال و کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۳۴ هزار ریال خریداری می‌شود.

برداشت گندم از پانزدهم اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

انتهای پیام/پ

خرید تضمینی گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.