سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

در فارس وضعیت خوبی در زمینه شیوع ویروس کرونا نداریم/ابتلای ۴۰۰ پرسنل به کرونا

مهرزاد لطفی با بیان اینکه در استان فارس وضعیت خوبی به لحاظ شیوع ویروس کرونا نداریم، گفت: مردم استان فارس همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در حاشیه افتتاح بخش بیمارستان اعصاب و روان محرری با ابراز تاسف از اینکه شهرستان‌های جنوبی فارس در وضعیت قرمز هستند، اظهار داشت: رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی مهمترین عوامل افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان بشمار می‌رود.

او با بیان اینکه با افزایش موج بیماری کرونا در استان مواجه هستیم، افزود: در چند هفته اخیر تعداد بیماران بستری به شدت در بیمارستان‌های استان و کلانشهر شیراز افزایش یافته است به طوریکه بیمارستا‌هایی را که با عنوان فاز دوم در نظر گرفته بودیم مجبور شدیم برای درمان افراد و بستری بیماران استفاده کنیم.

لطفی با ابراز تاسف از اینکه وضعیت خوبی در زمینه شیوع ویروس کرونا در استان فارس حاکم نیست، ادامه داد: اگر شهروندان اصول بهداشتی را رعایت نکنند دچار طغیان بیماری خواهیم شد و امکانات ما اجازه رساندن خدمات بیش از این را به مردم نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کلانشهر شیراز زرد است، هشدار داد: هر لحظه ممکن است این وضعیت کنونی به سمت قرمز رفتن برود و عاجرانه از همشهریان و هم استانی‌های عزیز میخواهیم اصول بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی‌های خانوادگی به جد بپرهیزند.

او ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که گروه‌های سنی پایین‌تر نیز با این بیماری درگیر شدند و خیلی از افراد جوان با حالت بدحال در بیمارستان‌ها بستری هستند.

لطفی با تاکید بر اینکه هیچ گروهی نیست که در برابر این بیماری ایمن باشد و همه در خطر هستند، گفت: مردم حتما برای بیرون رفتن از ماسک استفاده کنند.

او در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از نیرو‌های کادر درمان و پرسنل در استان دچار بیماری کرونا شدند و فرسودگی شغلی کادر درمان بالاست، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران بسیار خسته اند و فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند از مردم تقاضا داریم همکاری کنند.

انتها پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.