سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوایز پنجمین دوره "جایزه ملی فیزیک بهداشت سیمین" دانشگاه شیراز اعطا شد

جوایز پنجمین دوره‌ "جایزه ملی فیزیک بهداشت سیمین" که متعلق به دانشگاه شیراز است، در سال ۱۳۹۹ به ۲ پژوهشگر حوزه فیزیک بهداشت اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه شیراز اعلام کرد: آرمین مسیبی عمیدآبادی، از پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای-پژوهشکده کاربرد پرتوها، برای پژوهشی با عنوان "طراحی و ساخت یک دزیمتر فعال بر پایه‌ نانوکامپوزیت پلی استایرن- نانولوله کربنی" رتبه نخست را کسب کرد و رضا ملک‌زاده، به‌عنوان نفر دوم از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با پژوهش "مقایسه‌ میزان دُز دریافتی پستان در آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی کرونری با و بدون استفاده از کامپوزیت‌های بیسموت-سیلیکونی و بیسموت-پلی اورتانی" جایزه‌ ملی فیزیک بهداشت سیمین را از آن خود کردند.

جایزه ملی فیزیک بهداشت سیمین در سال ۹۸ براساس محورهای پژوهشی حفاظت در برابر پرتوهای یون ساز و غیریونساز، دزیمتری بیمار، کارکنان و افراد جامعه، حفاظ ‌گذاری، پایش محیطی پرتوها، رادیولوژی و سوانح و حوادث پرتویی، توسط دانشگاه شیراز و انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران، اعلام شده بود.

این جایزه به‌همت سیمین مهدی‌زاده، رییس پیشین مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز در دانشکده مهندسی مکانیک، با همکاری مرکز تحقیقات تابش و انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران از سال ۱۳۹۳ بنیان نهاده شد.

بنا به این اقدام، هر ساله با اعلام فراخوان، پژوهش‌های برتر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، در موضوع فیزیک بهداشت پرتویی، از طریق سایت جایزه www.SiminAward.ir جمع‌آوری و داوری می‌شود، پس از داوری، از سوی مهندس مهدی‌زاده، به سه نفر اول جوایزی نقدی اهدا می‌شود.

آیین اهدای این جایزه تاکنون ۲ بار در دانشگاه شیراز و ۲ بار در سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شده است. برندگان این جایزه علمی هرساله در اسفندماه معرفی می‌شوند اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، این موضوع به تعویق افتاد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.