معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: تهیه درسنامه برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند مهمترین رسالت معاونت آموزش ابتدایی فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در اولین جلسه اتاق فکر و هسته مرکزی آموزش خانواده‌های دانش آموزان دوره ابتدایی فارس در دوران شیوع کرونا ویروس، گفت: تهیه درسنامه برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند مهمترین رسالت معاونت آموزش ابتدایی فارس است.

محمد فیاض پور با تاکید بر جایگاه و نقش خطیر خانواده‌ها در تحقق آموزه‌های اسلامی و ایرانی گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و به تبع آن رواج آموزش مجازی، نقش دستیاری خانواده‌ها برجسته‌تر از قبل شده است.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به اهمیت نقش خانواده در فرایند تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین، همسویی خانواده‌ها با آموزگاران را امری لازم، ضروری و اجتناب ناپذیر در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانست.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز، نیز گفت: تنها ابزار توانمندسازی آموزش است و مشارکت خانواده‌ها در تحقق اهداف تعلیم و تربیت منوط به توانمندسازی آنان است.

رحمت الله مرزوقی با اشاره به تدوین ساز و کار‌های هدفمند و نظام‌مند برای اجرای مطلوب فرایند آموزش خانواده‌ها، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام تعلیم و تربیت کشور خانواده‌ها و فرزندان آنان هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در ادامه با اشاره به حجم عظیمی از منابع مادی و معنوی کشور که در راه تربیت فراگیران سرمایه گذاری می‌شود، گفت: اصلی‌ترین معین نظام تعلیم و تربیت کشور خانواده‌ها هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خیلی مفید وآموزنده بود نظرات