سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار

بیماران دیابتی، فشارخون و کلیوی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند

خدمتی گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل دیابت، فشارخون و بیماری‌های کلیوی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

عبدالرسول خدمتی رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل دیابت، فشارخون و بیماری‌های کلیوی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند به همین سبب باید در صورت مشاهده خفیف‌ترین علائم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

عبدالرسول خدمتی اظهار داشت: استفاده عمومی از ماسک به ویژه در مراکز تجمعی، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی درمانی همچنان اصلی‌ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

او با اشاره به اینکه مراجعه دیر هنگام به مراکز بهداشتی و درمانی عامل مرگ و میر بسیاری از بیماران است، خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین اطلاعات و توصیه‌های اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، استفاده از ماسک باید برای همه افراد جامعه اجباری و در ادارات و سازمان‌ها نیز همه کارکنان ملزم به استفاده از ماسک باشند.

او افزود: با توجه به اینکه بیماری کرونا طی چند هفته اخیر شیوع گسترده‌ای پیدا کرده و در چابهار هم شاهد افزایش چند برابری مبتلایان هستیم لذا باید برای مقابله با این بیماری که تاکنون درمان مستقیم و واکسنی برای آن کشف نشده، توصیه‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنیم.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار گفت: پنهان کردن بیماری و مراجعه نکردن زودهنگام به مراکز بهداشتی و درمانی، می‌تواند بیماری را در بدن فرد تقویت و همچنین شیوع و انتقال بیماری به سایر افراد را نیز افزایش دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.