مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹ نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا در استان موفق به اهدای پلاسما شدند.

دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: ۵۰ واحد پلاسمای کووید۱۹ از سایر استان‌های کشور دریافت شده است.

او  گفت: پلاسمای بهبودیافتگان ویروس کرونا بین ۴۶ مرکز درمانی استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان به اهدای خون توسط مردم نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۶ هزارو ۷۳۶ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزارو ۳۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او  بیان کرد: از مجموع اهدا کنندگان خون یکهزارو ۱۱۷ نفر زن و ۱۱ هزارو ۹۱۸ نفر مرد بودند.

خسروی ادامه داد: این میزان حدود ۶۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان را تامین کرده است.

او خاطرنشان کرد: متوسط مصرف ماهانه استان ۱۱ هزارو ۴۶۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی است.


بیشتر بخوانید:


مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزارو ۳۱۹ واحد خون از سایر استان‌ها به ویژه شهر‌های بیرجند، تهران، بجنورد و اصفهان دریافت شده است.

او افزود: سه هزارو ۲۴۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶۸ درصد از خون اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

خسروی اظهار داشت: با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله کرونا و انجام قرنطینه خانگی از سوی شهروندان اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش یافته است.

او  ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار