معاون حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۲۴۰ هزار ۹۹۰ تن کالا توسط ۹ هزار و ۹۰۶ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

 تیمور باقری  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه ۲۲۱ هزار و ۸۵۸ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و ۱۹ هزار و ۱۳۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است، گفت: مواد غذایی، مصالح ساختمانی، مواد سوختی و گاز مایع عمده کالا‌های صادراتی این مدت استان را تشکیل می‌دهند.

او  با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا در مبادلات مرزی با کشور‌های افغانستان و پاکستان گفت: با وجود اثرات منفی شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، مبادلات مرزی این استان با کشور‌های همسایه با پیگیری‌های انجام شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان با قوت ادامه دارد.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: ۹۱ هزار و ۶۰۰ تن کالا با سه هزار و ۹۵۹ دستگاه کامیون در مدت مذکور از طریق پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک این استان ترانزیت شده است.

 باقری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ترانزیت و تجارت کالا به کشور‌های همسایه از جمله مهمترین مزایای نسبی سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود این اداره کل بهسازی و توسعه پایانه‌های مرزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار