سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تعداد پذیرش بیماران در مراکز بهداشتی

کاهش تعداد پذیرش بیماران و افزایش اقدامات حفاظتی و بهداشتی در کلینیک‌ها برای مقابله با ویروس کرونا در این مراکز انجام می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهاری مدیر کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در کلینیک مهدیه در راستای برنامه‌های دانشگاه در مقابله با بیماری کووید ۱۹ اقدامات مختلفی صورت گرفته است.

او گفت : کاهش پذیرش بیماران از مهمترین اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا بوده به گونه‌ای که تعداد بیماران در ماه‌های دی و بهمن ۹۸ نسبت به ماه‌های اسفند ماه ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ از ۶۶۵۰۰ در ماه به یک سوم کاهش پیدا کرده یعنی به تعداد ۲۰ تا ۲۲ هزار در ماه رسیده است.

بهاری افزود : از ورود بیمار و همراه بدون داشتن ماسک به این مرکز به صورت جدی جلوگیری شده است و در صورت لزوم ماسک در اختیار مراجعین قرار داده شده است.

او افزود :با افزایش تعداد پذیرش بیماران مخالفت شده است و نوبت دهی از طریق سامانه با تعداد محدود جریان دارد.

بهاری ادامه داد : تراکت و پمفلت‌های به زبان ساده بین مردم تقسیم شده، همچنین هشدار‌های لازم هر پنج دقیقه یکبار از طریق بلندگو به مردم اعلام میشود اما با وجود تمهیدات اندیشیده شده متاسفانه تعدادی از بیماران از شهرستان‌های دور و نزدیک و استان‌های همجوار به این مرکز مراجعه می‌کنند که مجبور به مدیریت آن‌ها هستیم.

او ادامه داد : ساعت کار پزشکان از ساعت ۹ شب به ۶ عصر کاهش پیدا کرده و ساعت ۳:۳۰ تا ۴ زمانی است که تعداد مراجعین به کلینیک زیاد است.در این ساعات مجبور به بستن درب کلینیک می‌شویم که منجر به تجمع افراد در درب کلینیک می‌شود و این امر منجر به نارضایتی مردم شده است.همچنین از پزشکان خواسته می‌شود که تعداد مراجعین خود را در این ساعات کاهش دهند.

بهاری گفت : از دیگر مسائلی که باید به آن توجه شود ساختمان قدیمی کلینیک است که برای نصب تهویه‌های استاندارد نیاز به صرف هزینه‌های میلیاردی و زمان کافی است.در روز‌های شنبه و یکشنبه نسبت به سایر روز‌ها تعداد مراجعین و ازدحام در کلینیک بیشتر است و تنها راهی که برای کنترل این مسئله وجود دارد این است که متخصصین تک رشته یا فوق تخصص‌هایی که بیشترین مراجعه را دارند از جمله غدد ارتوپدی، فلوشیپ ستون فقرات، اعصاب، انکولوژی را از کلینیک انتقال دهیم.با این حال اگر بخواهیم روز‌های ویزیت را کم کنیم بازهم با افزایش بیماران در روز‌های بعد مواجه خواهیم شد.

او گفت : ویزیت ارزان و دولتی باعث شده تعدادی از بیماران از مطب‌های خصوصی همجوار به کلینیک مراجعه کنند که موجب ازدحام در این مرکز می‌شوند.بسته‌های حمایتی شامل ماسک و دستکش از واحد بیماری‌های خاص تحویل گرفته شده و به این بیماران داده می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.