رییس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ستاد مدیریت کرونا وضعیت کرمانشاه را قرمز اعلام کرده که علت آن حفظ هرچه بیشتر سلامت مردم است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین بیگلری رییس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه باید رفتاری مسئولانه برای حفظ سلامت جامعه داشته باشیم، گفت : متاسفانه به دلیل افزایش ابتلا بیماران به ویروس کرونا از اواسط هفته گذشته، ستاد مدیریت کرونا وضعیت کرمانشاه را قرمز اعلام کرده که علت آن حفظ هرچه بیشتر سلامت مردم است.

او گفت : رفتار مسوولانه ما و فرهنگ سازی اجتماعی همه می‌تواند باعث کنترل بیماری شود.

بیگلری افزود: این بیماری تبدیل به یک بیماری مزمن شده و باید رفتار‌های مناسب بهداشتی با این بیماری بیشتر و بهتر توسط مردم رعایت شود چرا که بیماری در جامعه گردش پیدا کرده و لزوم هشدار‌های بیشتر به مردم می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

او افزود: بعضی از رفتار‌ها کادر بهداشتی، درمانی را خسته و تعدادی از آن‌ها حتی مبتلا به بیماری کروناویروس شده اند.

او ادامه داد: تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم در نکات بهداشتی را رعایت کنند و توجه به نکات بهداشتی در جامعه کمرنگ شده است.

رییس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای مهار کرونا در استان باید از حضور در مکان‌های مخاطره آمیز شامل اماکن شلوغ و با تهویه نامناسب، مراسم عزا و عروسی پرهیز شود و همه ما باید رفتار مسوولانه برای حفظ سلامت جامعه داشته باشیم.

بیگلری افزود: به افرادی که مشکوک به بیماری کرونا ویروس هستند توصیه می‌شود حتی المقدور از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند و حتما ماسک بزنند و مکرر دست‌ها را با آب و صابون شستشو دهند و به مراکز ۱۶ساعته که از طرف مرکز بهداشت معرفی شده اند مراجعه نمایند.

او ادامه داد: مرکز ثامن الائمه واقع در انتهای مسکن، پایگاه مستقر در شهرک امام، مرکز جعفرآباد و مرکز سینا در جاده کمربندی آماده ارائه خدمت برای کسانی که علائم این بیماری را دارند هستند.

او افزود: در وضعیت قرمز محدودیت‌های برگزاری مراسم در تالار‌های عزا و عروسی، محدودیت‌های اعمال شده اصناف و محدودیت‌های مسافرتی در استان اعمال شده است، اما نیازمند مراعات هر چه بیشتر مردم در مجامع عمومی هستیم

او گفت: در هر مراسم عزا و عروسی تا تعداد ۵۰ نفر امکان ابتلا به بیماری کرونا ویروس وجود دارد.

بیگلری افزود: کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید از حضور در فضا‌های محصور با تهویه نامناسب خودداری کند و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و کاهش مدت گفتگو با دیگران و رعایت بهداشت فردی برای این افراد توصیه می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.