رفتار‌های عجیبی که صدای استاندار کرمانشاه را هم در آورده، بگونه‌ای که گفت : یکی از عواملی که موجب شده شاید برخی افراد تمایلی نداشته باشند دیگران از بیماری کرونای آن‌ها مطلع شوند، همین رفتار عجیب مردم با این بیماران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : بار‌ها بیماران کرونایی انتقاد کرده‌اند که خانواده و همکاران و دیگر افراد جامعه از آن‌ها به طرز عجیبی فاصله می‌گیرند و حتی بعد از بهبودی و منفی شدن تست کرونا، باز هم به آن‌ها نزدیک نمی‌شوند!

او گفت : در این زمینه متخصصان و پزشکان مربوطه باید شفاف سازی و آگاه سازی کنند که کرونا هم مانند خیلی از بیماری‌های دیگر از جمله آنفلوآنزا است و با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از آن پیشگیری کرد و افراد بیمار هم پس از بهبودی خطری برای انتقال ندارند.

او افزود: ادامه این رفتار‌های عجیب با بیماران کرونایی می‌تواند زنگ خطر شیوع بیماری را در سطح جامعه به صدا درآورد، چرا که با مشاهده این رفتارها، سایر بیماران کرونایی دیگر تمایلی برای اعلام بیماری خود ندارند و با پنهان کاری مبتلایان، انتقال بیماری در سطح جامعه تسریع می‌یابد.

سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اغراق آمیز از کرونا را آسیب رسان دانست و افزود: کرونا مثل بیماری آنفلوآنزای ساده است، با این تفاوت که شدت علائم در این بیماری در ۲۰ درصد مبتلایان بالا است.

او افزود: بیشتر مبتلایان کرونا بعد از یک دوره دو تا سه هفته‌ای در صورت درمان مناسب بهبودی کامل حاصل کرده و دیگر خطری نداشته و ناقل بیماری نیستند.

شاه آبادی ادامه داد: ترس از انتقال بیماری و رعایت نکات پیشگیری خوب است و توصیه می‌شود، اما زمانی که فرد مبتلا بهبود یافته و تست کرونای او منفی شده دیگر جایی برای ترس وجود ندارد و دیگران می‌توانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

این مسئول افزود: شیوع رفتار‌های افراطی با این بیماران و فاصله گرفتن‌های عجیب و غریب از آن‌ها حتی بعد از بهبودی کامل موجب می‌شود دیگر مبتلایان کرونا با مشاهده این رفتار‌ها تمایلی به اعلام بیماری خود نداشته باشند و این امر موجب انتقال سریع بیماری در سطح جامعه می‌شود که بسیار خطرناک است.

او ادامه داد: کرونا هم یک بیماری عادی است که بعد از یک دوره ۱۴ تا ۲۱ روزه بطور کامل خوب می‌شود و اگر افراد تست کرونایشان بعد از بهبودی، منفی شود که اصلا جای نگرانی نیست و افراد دیگر می‌توانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

شاه آبادی گفت: در خصوص هیچ بیماری افراط و تفریط قابل پذیرش نیست و از همه افراد می‌خواهیم با مبتلایان کرونا مانند افرادی که یک بیماری عجیب و غریب گرفته‌اند، برخورد نکنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.