سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۸ درصد واحد‌های صنفی کردستان از شیوع کرونا آسیب دیدند

خلیقی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده از ۸۴ هزار و ۱۴۳ واحد صنفی کردستان، ۵۸ درصد آن‌ها از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار خلیقی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۱۴۳ واحد صنفی در استان اظهار داشت: براساس آمار جمع‌آوری شده از مجموع واحد‌های صنفی استان ۴۸ هزار و ۹۲۳ واحد به عبارتی ۵۸ درصد واحد‌های صنفی استان به دلیل شیوع بیماری کرونا آسیب دیده و متضرر شدند.

او با اشاره به اینکه ۱۴ رشته شغلی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا شدند، اضافه کرد: از این رسته‌های شغلی مراکز تولید و توزیع غذای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، هتل‌ها، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی و گرمابه و مرکز تولید و توزیع صنایع دستی جزو واحد‌های صنفی هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: براساس شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا به واحد‌های صنفی کم خطر به ازای هر نفر شاغل دارای بیمه در این واحد ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

خلیقی با بیان اینکه از مجموع کل واحد‌های صنفی استان هشت هزار و ۹۶۶ واحد از لحاظ شیوع کرونا جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند، یادآور شد: به واحد‌های پرخطر که به اجبار تعطیل شدند به ازای هر نفر شاغل در این واحد ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.پ

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: ۱۹ هزار و ۴۷۹ واحد در کل استان مشمول دریافت تسهیلات حمایتی جبران آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا شدند.

خلیقی گفت: اتحادیه‌های موجود در استان به واحد‌های زیر مجموعه خود برای ثبت نام در سامانه کارا و دریافت تسهیلات حمایتی که آخرین مهلت آن ۳۱ خرداد بود اطلاع رسانی کردند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.