سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری ماشین آتش نشانی برای روستای ابر

فرماندار شاهرودگفت: مقرر شد در اولین فرصت یک ماشین آتش نشانی برای روستای ابر تهیه و خریداری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نادر فخری در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان شاهرود گفت: تا پایان فصل گرما ایستگاه‌های آتش نشانی قلعه نو و خرقان، کلاته خیج، مجن و بسطام به صورت شیفتی هر روز در محل روستای ابر مستقر شوند.

او از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خواست یک دستگاه اطفای حریق پاورجت تا پایان فصل تابستان در جنگل ابر مستقر شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری وظیفه برنامه ریزی، ساماندهی و شناسایی را دارد بیان کرد: در هفته آینده یک مانور اطفای حریق توسط این اداره و با حضور مجموعه‌های مدیریت بحران شهرستان برگزار خواهد شد.

فخری از دهیار و شورای ابر خواست تا امکاناتی از جمله تانکر آب روستایی، سم پاش و تراکتور‌های موجود در روستا را فهرست برداری و آماده به کار قرار دهند.

او از اعلام آمادگی سپاه ناحیه شاهرود، نیروی انتظامی و هلال احمر در حفظ و حراست از این جنگل خبر داد و ابراز داشت: تعدادی از نیرو‌های انتظامی و سپاه در محل مستقر شده و گشت‌های دوره‌ای را در دستور کار خود دارند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه جنگل ابر با دارا بودن ۲ اقلیم خشک و مرطوب از جاذبه‌های گوناگونی از لحاظ گیاهی و گونه‌های جانوری برخورداراست اظهار داشت: این جنگل جزء یکی از ۲ اثر طبیعی ثبت شده کشور است و باید از این سرمایه بزرگ برای جذب گردشگر، کسب درآمد و معرفی شهرستان شاهرود استفاده کرد.

فخری حفظ و نگهداری جنگل ابر را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و شهروندان شاهرود خواند و تصریح کرد: باید با مشورت و همفکری برنامه ریزی و تصمیماتی برای حفظ این میراث گرانبها انجام شود تا آیندگان نیز از آن بهره ببرند.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.