رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها از عامل انسانی است، گفت: در این راستا مانوراطفای حریق جنگل و مراتع در شاهرود برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه مانور اطفای حریق جنگل و مراتع برای سنجش میزان آمادگی نیرو‌های حفاظتی شاهرود در محل پارک چغولگیر برگزارشده است، گفت: اگرچه وجود بارندگی خوب امسال موجب افزایش پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی شد، اما با شروع فصل گرما و خشک شدن گیاهان مرتعی احتمال وقوع حریق در گستره منابع طبیعی وجود دارد.

او ضمن بیان اینکه به دلیل افرایش احتمال آتش‌سوزی باهدف آمادگی بیشتر و افزایش توان و کارآمدی نیرو‌ها برگزاری مانور اطفای حریق در دستور کار قرار گرفت، افزود: از جمله مزیت‌های خوب برگزاری این مانور‌ها رفع چالش‌ها برای مواقع بحران است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه ۹۰ درصد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها عامل انسانی است، ابراز داشت: ارائه آموزش صحیح و اصولی در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها امری ضروری و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کشاورزیان بابیان اینکه کار اداره منابع طبیعی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل‌پذیر نیست، اضافه کرد: مردم هر گونه تعرض به منابع طبیعی را می‌توانند به شماره ۱۵۰۴ امداد و جنگل اطلاع دهند و از سویی منابع طبیعی نیز در همه ایام برای حفظ و حراست از این عرصه‌ها حداکثر تلاش خود را می‌کند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.