سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمراجعه به مطب پزشکان و مراکز درمانی چه بایدکرد؟

مدیر گروه سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : رعایت موارد بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا هنگام مراجعه به مطب‌ها، کلینیک‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کرمی مدیر گروه سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : قبل از مراجعه‌ی حضوری به مطب پزشک، به صورت تلفنی نوبت بگیرید.

او گفت : حتما در ساعتی که برای شما تعیین شده است، به مطب پزشک بروید تا در محل مطب منتظر نمانید.

کرمی افزود : در صورت امکان، به تنهایی و بدون همراه به پزشک مراجعه کنید تا از ازدحام در داخل مطب‌ها پیشگیری شود.

او افزود : درصورت نیاز به همراه، فقط یک نفر را به عنوان همراه با خود ببرید.

کرمی ادامه داد : قبل از ورود به داخل مطب، کلینیک، داروخانه، بیمارستان و... حتما ماسک بزنید و تا زمانی که کاملا از ساختمان خارج نشده اید ماسک را برندارید.

او ادامه داد : در داخل مطب یا داروخانه یا بیمارستان، فاصله دو متر را چه در حالت ایستاده و چه در حالت نشسته روی صندلی، رعایت کنید.

کرمی گفت : هرگز با امید اینکه ماسک زده اید فاصله خود با دیگران را به کمتر از دو متر کاهش ندهید و از صحبت کردن با دیگران درفاصله‌ی نزدیک خودداری کنید.

او گفت : درصورت داشتن علائم مشکوک به بیماری، در زمان‌نوبت‌گیری تلفنی به منشی مربوطه اطلاع دهید.

کرمی افزود : از تماس با دستگیره درب‌ها، دیوار‌ها و سطوح مشترک راه‌پله، راهرو و سالن مطب، کلینیک، داروخانه و بیمارستان خودداری کنید.از خوردن و آشامیدن در داخل مطب یا داروخانه یا بیمارستان حتی الامکان خودداری کنید.در زمانی که داخل آسانسور هستید، پشت به همدیگر و روبه بدنه آسانسور بایستید.درزمان خروج از آسانسور عجله نکنید و فاصله را برای خروج رعایت کنید.حتی الامکان محلول‌های جیبی گندزدایی را داشته باشید که درصورت تماس با سطوح آلوده سریعا دست‌ها را ضدعفونی کنید.

او افزود : هرگز با دست آلوده به ماسک دست نزنید و پس از تماس با ماسک دست‌های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید.کارت پول همراه داشته باشید و برای پرداخت هزینه‌ی خدمات از پول نقد استفاده نکنید .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.