یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت : گرما را نباید به عنوان سدی در مقابل ابتلا به کرونا در نظر گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش وزیری فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص تاثیر گرما بر شیوع ویروس کرونا، گفت : گرما هیچگونه تاثیری در چرخش و انتقال ویروس کرونا ندارد.

او گفت: طی هفته‌ها و ماه‌های گرم سال اساسا بیماری ویروسی تنفسی کاهش فراوانی پیدا می‌کند، ولی در مورد ویروس کرونا با توجه به اینکه نقل و انتقال این ویروس تا ۴۷ درجه سانتی‌گراد امکان پذیر است و در شرایط عادی دمای شهر‌ها و استان‌ها به ۴۷ درجه سانتی‌گراد نمی‌رسند این کاهش وجود ندارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی افزود: انتظار می‌رود در هفته‌ها و ماه‌های گرم سال در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک شاهد طغیان‌های خوشه‌ای بیماری کرونا ویروس در استان‌ها مختلف باشیم، بنابراین گرما را به عنوان سدی در مقابل ابتلا به بیماری در نظر نگیرد.

وزیری ادامه داد: از صحبت‌های غیرعلمی در مصرف الکل و مواد مخدر برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به شدت اجتناب کنید هیچ‌وقت ماده مخدر و الکل در مقابل این ویروس اثر حفاظتی و درمانی نداشته و با این تصور غلط خود را در معرض آسیب‌های ناشی از الکل قرار ندهید.

او گفت: طبق مطالعات علمی هنوز اینکه آیا ابتلا به بیماری کرونا ویروس ۱۰۰ درصد به معنای مصونیت باشد یا نه و یا اگر مصونیتی حاصل شود مدت زمان آن چقدر است، اعلام نشده، بنابراین این افراد هم چارچوب‌های که توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا را همچنان رعایت کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.