معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه از لحاظ نمونه‌گیری موفق به کسب رتبه ششم کشوری شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از میان ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور تعداد محدودی از دانشگاه‌ها از جمله کرمانشاه تست کرونا انجام می‌دهند، گفت : استان کرمانشاه از لحاظ نمونه‌گیری موفق به کسب رتبه ششم کشوری شده است.

او با بیان اینکه روزانه بیش از ۸۰۰ مورد تست در استان انجام می‌شود، گفت : با راه‌اندازی سه آزمایشگاه دیگر به بیش از هزار تست افزایش می‌یابد و می‌خواهیم در هفته‌های آینده حتی به هزار و ۲۰۰ تست هم برسانیم.

او با بیان اینکه ما هرچه تعداد تست‌ها را افزایش دهیم بازهم جوابگوی تقاضای مردم نیست، گفت: آزمایش pcr در استان خوب انجام می‌شود، اما جوابگوی نیاز‌های مردم نیست چرا که برای تشخیص کووید ۱۹ کار بسیار سختی است.

شکیبا با بیان اینکه این آزمایش‌ها نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز دارد، گفت: آزمایش‌های تشخیص کووید ۱۹ گران است.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه هنوز ۲ هزار تستی که از مردم را گرفتیم جواب ندادیم و باید جواب آن‌ها را بدهیم، افزود: ما برای گرفتن تست کرونا از مردم مشکلی نداریم و می‌توانیم روزانه پنج هزار تست بگیریم، اما مهم به موقع جواب دادن آن‌ها است که هم نیروی انسانی می‌خواهد و هم تجهیزات مورد نیاز.

او گفت: تعداد تست‌های گرفته شده با نمونه‌های جواب داده شده باید همخوانی داشته باشد یعنی اینکه هر مقدار تست که از مردم می‌گیریم باید به همان اندازه هم جواب تست‌ها را اعلام کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.