سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشی از مطالبات کلزاکاران مازندرانی پرداخت شد

۹۶ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال از مطالبات کلزاکاران مازندرانی تاکنون به حساب آن‌ها واریز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نجفی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار تن کلزا به ارزش ۴۷۵ میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شد، گفت: مبلغ ۹۶ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال از مطالبات کلزاکاران استان تاکنون به حساب آن‌ها پرداخت شد.

او با بیان اینکه خرید کلزا در مازندران در روز‌های پایانی خود قرار دارد افزود: شهرستان بهشهر، میاندرود و گلوگاه به ترتیب ۴۴، ۱۸، ۱۵ درصد،دارای بیشترین کلزای خریداری شده از کشاورزان در مازندران می‌باشند.

نجفی به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.

او افزود: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری می‌باشد.


نجفی گفت: به ازای هر درصد افت رطوبتی کمتر از ۱۰ درصد و ناخالصی کمتر از ۲ درصد به وزن محصول کلزای تحویلی اضافه و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالصی بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری از طریق سامانه انجام می‌شود افزود: خرید کلزا تنها از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی ثبت نام کردن انجام می‌شود.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.