سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان زخم‌های دیابتی با زالو درمانی

زالو درمانی در جراحی‌های پیوند‌های پوست، درمان زخم‌های دیابتی و کنترل درد‌های مفصلی موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر مرتضی مجاهدی متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه زالو درمانی یکی از درمان‌های طبیعی است که در طول تاریخ مورد توجه بشر بوده و مکاتب طبی مختلف از این روش در درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌کردند، گفت: در سال‌های اخیر محافل علمی و مراکز تحقیقاتی کشور‌های مختلف خصوصاً کشور‌های اروپایی توجه ویژه‌ای به این روش طبیعی کردند و در بخش‌های مختلف خصوصا بخش‌های جراحی بیمارستان‌های این کشور‌ها از این روش استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه مقالات فراوانی در مورد اثر بخشی این روش طبیعی در درمان بعضی از بیماری‌ها در مجلات معتبر پزشکی چاپ شده است که برخی از آن‌ها در سایت مزاج قابل دسترسی است، افزود: یکی از پرکاربردترین موارد زالو درمانی استفاده در جراحی‌های پیوند پوست است.

دکتر مجاهدی با اشاره به اینکه زالو درمانی در پیشگیری از رد شدن پیوند و اصلاح وضعیت عروقی پیوند‌های مذکور بسیار موثر است، گفت: کاربرد دیگر زالو درمانی کمک به درمان و کاهش درد و بهبود حرکت مفصلی در بیماران مبتلا به آرتروز است.

او استفاده از زالو درمانی را در بیماری‌های پوستی از جمله اگزما و آکنه را از کاربرد‌های دیگر این روش نام برد و افزود: زالو درمانی به درمان و تسریع بهبود زخم‌های مزمن خصوصاً زخم‌های پای دیابتی کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: بارگذاری سامانه جامع در وزارت بهداشت


متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مقالات قابل توجهی در زمینه هر کدام از موارد در مجلات معتبر پزشکی توسط مراکز تحقیقاتی سراسر دنیا چاپ شده است.

اووی افزود: البته زالو درمانی مثل هر روش پزشکی دیگر در حین اثر بخشی ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد که اگر از سوی پزشک متخصص با رعایت ضوابط علمی انجام گردد این عوارض به حداقل خواهد رسید.

زالو درمانی کار هر کسی نیست

دکتر مجاهدی گفت: تعداد جلسات زالو درمانی، در هر جلسه و اقدامات قبل و بعد از زالو درمانی مواردی هستند که باید توسط پزشک معالج تنظیم شود.

او با اشاره به اینکه افراد سودجو با نام طبیب و حکیم بدون هیچگونه اطلاعات علمی و با سوء استفاده از علایق مردم به این روش اقدام به زالو درمانی در ابعاد وسیع با تعداد زیاد جهت بیماران می‌نمایند، افزود: متاسفانه در موارد زیادی بیماران با عوارض پیش بینی نشده‌ای مواجه می‌شود و مسئولیت هرگونه عارضه و خطرات جسمی و جانی به عهده فرد مراجعه کننده به این افراد شیاد و سودجو است.

متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: توصیه به همه هم وطنان این است که نشانی و اطلاعات مربوط به سلامتکده‌های طب ایرانی و متخصصین طب ایرانی سراسر کشور را از سایت‌های معتبر مانند سایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، انجمن علمی طب سنتی، دانشکده‌های طب ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین سایت مزاج دریافت کنند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.