سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهگلان؛ قطب تولید سیب زمینی استان کردستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان گفت:شهرستان دهگلان به عنوان یکی از قطب‌های تولید سیب زمینی در استان کردستان شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان گفت:در سال زارعی جاری پیش بینی می‌شود حدود ۳ هزار ۸۰۰ هکتار معادل ۳۰ درصد از اراضی شهرستان دهگلان زیر کشت محصول سیب زمینی قرار گیردکه درنهایت ۱۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید و برداشت شود.

او افزود: حدود ۶ رقم سیب زمینی، جلی، اسپریت، بامبا، آگریا، ساتینا ومارفونا در سطح شهرستان کشت شده و در هر هکتار ۳۵ الی ۴۰ تن تولید و برداشت می‌شود.

احمدی با بیان اینکه تعداد ۸۵۰ نفر بهره بردار تولید این محصول را در استان به عهده دارند، افزود: علاوه بر بازار داخلی، سالیانه بخشی ازاین محصول به اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه کشت این محصول ایجاد انبار و سرد خانه‌های فنی و مناسب است گفت: با توجه به تلاش در این راستا علاوه بر انبار‌های کوچک که در اختیار کشاورز قرار دارد ظرفیت ذخیره سازی ۳۰ الی ۳۵ هزار تن در شهرستان مهیاست.

گفتنی است؛ استان کردستان با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تُن سیب زمینی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است وشهرستان دهگلان با توجه به شرایط بالقوه و بالفعل یکی از قطب‌های تولید سیب زمینی در استان کردستان شناخته شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.