سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲۸ نهاد و کمیسیون شبه قضایی در البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: ۱۸۰ نفر از قضات دادگستری البرز در ۲۸ نهاد، کمیسیون و هیئت شبه قضایی دستگاه های اجرایی مختلف استان عضو هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در نشست ایجاد وحدت رویه در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ با بیان این که قانونگذار رسیدگی به برخی از اموری که دارای ماهیت قضایی است را به دلیل مصالحی به کمیسیون‌ها و هیئت‌هایی تفویض اختیار کرده که کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری یکی از این نهاد‌های شبه قضایی است، گفت: ۱۸۰ نفر از قضات دادگستری البرز در ۲۸ نهاد، کمیسیون و هیئت شبه قضایی دستگاه های اجرایی مختلف استان عضو هستند که به همراه سایر اعضا نسبت به رسیدگی به موضوعات مطابق مقررات اقدام می‌کنند.

حسین فاضلی هریکندی، گفت: در این کمیسیون‌ها و هیئت‌ها یک نماینده از قوه قضاییه حضور داشته و مسئولیت نظارت بر عملکرد آن‌ها هم در استان‌ها، مطابق دستورالعمل رئیس قوه قضائیه بر عهده رئیس کل دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: با توجه به نگرش تحولی قوه قضاییه و دادگستری کل استان، فعالیت این کمیسیون‌ها و هیئت ها بررسی و در اواخر سال گذشته کمیته‌ای در دادگستری استان برای اعمال سیاست‌های جدید قوه قضاییه بر اساس «دستورالعمل جامع امور نمایندگان قوه قضاییه و نظارت بر کلیه نهاد‌های شبه قضایی» تشکیل شد.

فاضلی همچنین با تاکید بر این که باید در کنار مبارزه با فساد، زمینه‌ها و بستر‌های فسادزا که به بروز مفسده منجر می‌شود را شناسایی و اصلاح کرد، گفت: رفع ابهام و اصلاح برخی قوانین و مقررات و ایجاد و اتخاذ رویه‌های واحد در موضوعات مشابه در همین راستا است.

او بر اهمیت تقویت بخش نظارت و حراست در ادارات تاکید کرد و افزود: فعالیت صحیح و نظارت بر عملکرد مجموعه‌ها توسط دستگاه‌های ذی ربط به صلاح مدیران و کارکنان و در راستای جلوگیری از بروز فساد اداری و آسیب به مجموعه آن ها است و از این رو ضروری است، حراست‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی فعال تر عمل کرده و مدیران نیز حمایت و همکاری لازم را با بخش‌های حراست مجموعه‌های تحت مدیریت خود برای پیشگیری از تخلفات و وقوع جرایم داشته باشند.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.