سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ درصد برق بوشهر در خانه‌ها مصرف می‌شود

۸۰ درصد برق استان بوشهر در خانه‌ها استفاده می‌شود که بیشتر این انرژی را وسایل خنک کننده مصرف می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان بوشهر در گفت‌وگو با رادیو بوشهر گفت: با شروع گرما، تداوم برق‌رسانی و پایداری برق در کشور به ویژه استان‌های گرمسیری مانند بوشهر با توجه به نقشی که در زندگی و آسایش مردم دارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

غلامرضا حشمتی با اشاره به اینکه گرما در استان بوشهر پیش از آمدن تابستان شروع می‌شود، ادامه داد: ۸۰ درصد برق استان بوشهر را مشترکان خانگی استفاده می‌کنند که بیشتر این انرژی برای بهره‌مندی از وسایل خنک کننده مصرف می‌شود.

او افزود: همکاران ما در شرکت توزیع نیروی برق تلاش کرده‌اند که همه خدمات لازم را در نظر بگیرند تا شبکه برق با توجه به گرمای هوا، بتواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.


بیشتر بخوانید:


معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان بوشهر بیان کرد: پارسال با همراهی مردم و همکاری دولت تابستان را بدون خاموشی سپری کردیم و امسال هم این موضوع با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و امیدواریم با کمک مردم مشمول خاموشی نشویم.

حشمتی با اشاره به برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف برق در اداره‌های دولتی، گفت: کاهش مصرف برق را در استان از دستگاه‌های دولتی شروع کردیم، به طوری که ساعت کاری از ۱۷ خرداد به ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر کرده که همین موضوع موجب می‌شود مصرف برق ادارات از ساعت ۱۳ تا ۱۷، کاهش ۷۰ درصدی داشته باشد.

وسایل خنک کننده را سرویس کنید

در همین حال مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر معتقد است با چند راهکار ساده می‌توان مصرف برق را در روز‌های گرم سال مدیریت کرد تا خاموشی رخ ندهد.

ایوب دهقانی افزود: با توجه به اینکه عمده مصرف برق در استان بوشهر مربوط به وسایل خنک کننده است، این وسایل نقش تعیین کننده‌ای در مدیریت مصرف دارند و اگر دمایشان درست تنظیم شود و به موقع سرویس شوند که با نفس تازه و عملکرد بهترکار کنند، می‌توانیم مصرف انرژی در این بخش را مدیریت کنیم.

او همچنین ساعت اوج مصرف برق را ۱۳ تا ۱۷ اعلام کرد و گفت: خاموش کردن لامپ اضافی، به کاربردن لامپ‌های کم مصرف و استفاده از نور طبیعی، به کاهش مصرف برق کمک می‌کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.