استاندار بوشهر از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از دستگاه‌های خنک کننده کمک کنند تابستان بدون مشکل سپری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در حاشیه مراسم افتتاح ۹ طرح برق رسانی در استان بوشهر که در عسلویه و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تشکر از از وزیر نیرو و مسئولان صنعت برق، گفت: امروز شاهد افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه و طرح‌هایی در حوزه ایجاد پست‌های برق و اصلاح خطوط بودیم که استان بوشهر به شدت به آن‌ها نیازمند است.

او افزود: اگر چه نیروگاه، برق کشور را تامین می‌کند، اما آن چه که بیشتر در توسعه استان اثر گذار است ایجاد پست برق و اصلاح خطوط و شبکه‌هاست که امروز بخشی از آن‌ها افتتاح شد و در شتاب توسعه استان موثرخواهد بود.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق، ادامه داد: پارسال وزیر نیرو ابلاغ کرد که هر استانی در مصرف برق صرفه جویی کند به همان میزان صرفه جویی، می‌تواند به استان کمک شود که در استان بوشهر این اتفاق رخ داد و هم در بخش مردمی از این کمک بهره‌مند شدند و هم در حوزه ادارات.

گراوند گفت: در بخش اداری با تغییر ساعت کاری و نظارت جدی وسختگیرانه در مصرف برق داشتیم، توانستیم در مصرف انرژی صرفه‌جوی کنیم که بر همین اساس وزارت نیرو مبلغی را به عنوان صرفه جویی به ما ابلاغ کرد که در بحث توسعه انرژی در استان هزینه شد.

او با درخواست از مردم برای مدیریت مصرف برق تاکید کرد: بیشتر مصرف برق در استان بوشهر در بخش خانگی است و اگر مردم دمای بهینه برای خنک‌کننده‌ها را که وزارت نیرو اعلام کرده رعایت کنند یعنی دما را روی ۲۴ و ۲۵ درجه بگذارند بخش بزرگی از مشکلات تامین برق حل می‌شود و می‌توانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

استاندار بوشهر گفت: همچنین در صورت صرفه‌جویی مبلغی به استان تعلق می‌گیرد که می‌توانیم با آن به توسعه شبکه و حل مشکل برق در استان کمک کنیم.

گراوند بیان کرد: طبق گزارشی که ارائه شده، اگر هر خانوار یک لامپ را خاموش کند ۱۶ مگاوات برق صرفه جویی می‌شود.

تامین اعتبار برای برق‌رسانی به مرکز پرورش میگوی رودشور

او همچنین  در مراسم افتتاح ۹ پروژه برق‌رسانی استان بوشهر اشاره کرد: ۱۱ میلیارد تومان برای طرح برق رسانی مرکز پرورش میگوی رودشور تامین شد.

استاندار بوشهر با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی این طرح، افزود: در نشست با مسئولان سازمان برنامه و بودجه مقرر شده ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت برق پست این مرکز هم تامین شود تا  ظرفیت تولید این آبزی در استان دو برابر شود.

گراوند  با تقویت پست برق سال آینده، همه سه هزار و ۴۰۰ هکتار سطح این مرکز به پرورش میگو اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.