۹ طرح صنعت آب و برق استان بوشهر با اعتباری افزون بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ۹ طرح تامین، انتقال و توزیع برق  استان بوشهر در قالب پویش هر هفته الف - ب- ایران با اهداف اجرای زیر ساخت‌ها و بهینه سازی ساز و کارها امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

مراسم افتتاح طرح‌های یاد شده در محل نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه برگزار شد.

طرح‌های افتتاح شده صنعت برق استان بوشهر شامل واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با سرمایه گذاری ۲۲۴۰ میلیارد تومان اشتغالزایی ۸۰۰ نفر مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیر مستقیم و افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلو ولت پارس با ۴۸ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال ۱۰ نفر است.

افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت بوشهر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰ نفر، افزایش ظرفیت پست برق گناوه با ۲۲ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰ نفر، و افزایش ظرفیت پست برق صنعت بوشهر با ۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰ نفر از دیگر طرح‌هایی است که با دستور رئیس جمهور  افتتاح شد.

توسعه پست برق ۴۰۰ کیلو ولت پارس با ۹ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰ نفر، توسعه شبکه‌های توزیع برق استان با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار ۱۵ نفر، اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع و ارتباطات با ۱۱ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰ نفر و توسعه و نوسازی ناوگان خودرو‌های عملیاتی شرکت توزیع برق استان با ۵.۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۲ نفر از دیگر پروژه‌های افتتاحی بود که در مجموع با سرمایه گذاری دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

حسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر که در مراسم افتتاح این طرح‌ها در عسلویه حضور داشت، گفت: طرح‌های برق‌رسانی استان بوشهر به دست متخصصان و پیمانکاران ایرانی انجام گرفته و بیش از ۹۵ درصد تجهیزات آن هم داخلی است.

متولی‌زاده ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح سطح خدمات به مشترکان در استان بوشهر افزایش یابد تا در آستانه فصل تابستان رضایت‌مندی بیشتر آن‌ها حاصل شود.

او افزود:امسال در سال جهش تولید برای تامین برق متقاضیان جدید به ویژه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن محدودیتی نداریم و امیدواریم با تامین برق این واحد‌های تولیدی، زمینه توسعه بیشتر استان بوشهر فراهم شود.

اردشیر مذکوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر هم گفت: ۹ طرحی که امروز به بهره‌برداری رسید، زمینه ساز تقویت برق مشترکان جدید در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی خواهد بود.

مذکوری افزود: اجرای این طرح‌ها در نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.