سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پویش مردم کنار مردم ۳۰۰ تن زباله جمع آوری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: پویش مردم کنار مردم از مصادیق فرهنگ سازی در جهت حفاظت از محیط زیست است. دستگاه های اجرایی هم وارد کار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی در سال جدید از اقدام محیط زیستی پویش مردم کنار مردم که منجر به جمع آوری حدود ۳۰۰ تن زباله از حاشیه محورهای استان گردید قدردانی نمود.

زندیه وکیلی اقدام پویش مردم کنار مردم را از مصادیق فرهنگ سازی در جهت حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: این اقدام شایسته را باید به سایر بخش ها از جمله پاکسازی نهرها و رودخانه های استان تعمیم داد و با همکاری شرکت آب منطقه ای، حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد، نسبت به جمع آوری زباله از بستر و حاشیه نهرها و رودخانه های استان اقدام گردد.

او وجود نخاله های ساختمانی در کنار جاده را زننده و نازیبا خواند و گفت: همانطور که مردم برای جمع آوری زباله های سطح استان اقدام کردند ما هم بایستی با رویکرد حاکمیتی برای جلوگیری از تخلیه نخاله در حاشیه جاده ها تعیین تکلیف نخاله های ساختمانی را از مبدا مورد پیگیری قرار داده و مدیریت نماییم.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تاکید کرد: شهرداریهای استان موظف اند محلهایی را برای دفن پسماندهای ساختمانی ایجاد نمایند و از همان ابتدای درخواست پروانه های ساختمانی، تکلیف پسماند حاصل از تخریب ساختمانها مشخص شود و موضوع انتقال نخاله ها به مکانهای منظور شده با جدیت پیگیری و کنترل گردد.

مهدی زندیه وکیلی اظهار داشت: برای جمع آوری یا تسطیح نخاله های موجود در حاشیه محورهای استان، کارگروهی با مدیریت فرمانداریها و عضویت راهداری، محیط زیست، شهرداریها و سایر دستگاه هایی که امکان مشارکت دارند ، تشکیل و حاشیه تمامی جاده های استان به صورت محور به محور پاکسازی خواهد شد.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.