سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوق تخصص بیماری‌های عفونی:

متأسفانه ترس از کرونا از بین رفته است

مردانی گفت: متأسفانه ترس از بیماری کرونا در میان مردم از بین رفته است و دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت نمی‌‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی با حضور در برنامه طبیب شبکه سه سیما به تشریح سوالات مرتبط با کرونا پرداخت.

مردانی با بیان اینکه گرمای هوا تأثیری روی ویروس کرونا ندارد، گفت: مشاهده می‌شود که به رغم گرم شدن هوا در خوزستان، اهواز و آبادان سیر بیماری کرونا صعودی است و تنها راه جلوگیری از ابتلاء، رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه شستشوی مرتب دست‌ها است. باید توجه داشت که  کرونا بچه، پیر، پولدار، فقیر، زن و مرد نمی‌شناسد.

او ادامه داد: مهمانی‌های بیش از ۱۰ نفر زیر یک سقف تجمع محسوب می‌شود و خطر ابتلاء را بالا می‌برد و در مهمانی‌های کوچک هم باید فاصله یک‌ونیم متر و موارد بهداشتی کاملاً رعایت شود.

نمی‌توانیم تاریخی برای پایان کرونا تعیین کنیم

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره برخی شایعات مبنی بر ضعیف شدن کرونا، گفت: طبق اعلام دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، ما نمی‌توانیم برای پایان اپیدمی کرونا تاریخی را تعیین کنیم.

مردانی بهترین راه مقابله با کرونا را پیشگیری رعایت بهداشت عمومی و فردی و شستن مرتب دست‌ها دانست و عنوان کرد: هنوز درمانی برای ویروس کرونا در دنیا ارائه نشده است و تمام دارو‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، به نوعی ممکن است ویروس را تحت کنترل قرار دهند، اما درمان انتخابی و قطعی محسوب نمی‌شوند.

متأسفانه ترس از کرونا از بین رفته است

او با اشاره به اینکه موارد جدید بیماری روبه افزایش است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید که در مجامع حضور پیدا کنید باید حتماً از ماسک استفاده کنید. متأسفانه ترس از کرونا از بین رفته است و مردم دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت نمی‌کنند، به طوری که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به حداقل رسیده، سفر‌های زیارتی و سیاحتی زیاد شده و گردش ویروس همچنان برقرار است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.