سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت دمای بالای ۴۰ درجه در ۸۰ درصد ایستگاه‌های هواشناسی بوشهر

۹ ایستگاه از ۱۱ ایستگاه هواشناسی استان بوشهر در شبانه روز گذشته دمای ۴۱ تا ۴۶ درجه سانتیگراد را ثبت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته، بیشترین دما با ۴۶ درجه سانتیگراد در دیر ثبت شد و دما در دیلم به ۴۵، جم ۴۴، کنگان ۴۳، اهرم، برازجان، خارگ، خورموج، و عسلویه ۴۱، درجه سانتیگراد رسید.

هادی سالاری افزود: امروز و فردا در برخی مناطق غیر ساحلی استان دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس (سانتیگراد) خواهد رسید.

او ادامه داد: همچنین بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد امروز تا دوشنبه هفته آینده با وزش باد‌های شمال غربی به نسبت شدید، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج باشد. در این مدت احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در استان وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان بوشهر را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی کرد.

سالاری افزود: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او عنوان کرد: ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی بیش از ۲۴۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت ۴۶: ۰۰، مد اول دریا ساعت ۰۷:۳۱ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۴:۵۹ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۴ است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.