هواشناسی بوشهر اعلام کرده است که دمای هوا در روزهای آینده به ویژه مناطق غیر ساحلی بالا خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد امروز شرایط جوی و دریایی به نسبت آرام است، هرچند در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با افزایش پوشش ابر در مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان احتمال رخداد ناپایداری‌های جوی به صورت موقت دور از انتظار نیست.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود از ظهر فردا به تدریج سرعت وزش باد‌های شمالی بر روی دریا و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش یابد و تا دوشنبه در برخی از ساعات دریا در آن نواحی مواج باشد.

او ادامه داد: در این مدت ایجاد گردوخاک به همراه وزش باد نیز پیش بینی می‌شود. همچنین در روز‌های آینده دمای هوا در استان به خصوص مناطق غیر ساحلی مقدار بالایی خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در شبانه روز گذشته کمترین دما با ۲۶ درجه سانتیگراد از بوشهر، عسلویه، کنگان و جم گزارش شد و بیشترین دما با ۴۷ درجه سانتیگراد در برازجان به ثبت رسید.

انصاری همچنین گفت: ۶ ایستگاه از ۱۱ ایستگاه هواشناسی استان بوشهر در ۲۴ ساعت گذشته دمای ۴۲ تا ۴۷ درجه سانتیگراد را گزارش کرده اند.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

او، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد که در مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان در ساعاتی از بعدازظهر و شب افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی خواهد بود با سرعت ۸ تا ۳۰ و بر روی دریا گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت، که در مناطق شرقی و مناطق غیر ساحلی جنوب استان هنگام وقوع ناپایداری‌ها از ۵۰ کیلومتر در ساعت بیشتر می‌شود.

انصاری، ارتفاع موج  را ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر عنوان کرد و افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۴۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۶:۱۳، مد دوم ساعت ۱۲:۵۷ و جزر دوم ساعت ۲۰:۵۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.