پیش‌بینی هواشناسی بوشهر نشان می‌دهد خلیج فارس و سواحل این استان از امروز تا دوشنبه مواج است، دمای هوا هم روند افزایشی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته پیش رو دمای هوا در  استان روند افزایشی خواهد داشت و در برخی روز‌ها به ویژه پنجشنبه و جمعه در مناطق غیر ساحلی دما به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

هادی سالاری افزود: همچنین پیش بینی می‌شود از بعد از ظهر امروز تا دوشنبه هفته آینده با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج باشد. در این مدت خیزش گرد و خاک هم دور از انتظار نیست.

او ، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش بادوگاهی گردوخاک، و هنگام صبح در برخی نقاط مه رقیق پیش‌بینی کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در جنوب استان گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سالاری ادامه داد: ارتفاع موج هم ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان در ساعاتی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

او عنوان کرد: در شبانه روز گذشته برازجان با ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر بوده و بوشهر با ۲۶ درجه سانتیگراد کمترین دما را ثبت کرده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت ۰۰: ۰۵، مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۴ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۴:۰۷ و مد دوم ساعت ۱۹:۴۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.