سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اجرای طرح تشدید نظارتی ماه رمضان؛

کشف بیش از ۴۹ هزار فرآورده دامی فاسد در کردستان

۴۹ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت، مرغ و سایر فراورده‌های دامی فاسد در کردستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک ۱۴ هزار بازدید توسط گروه‌های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و مصرف فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شد.

او اضافه کرد: در نتیجه این بازدید‌ها کارشناسان دامپزشکی کردستان برای ۱۴۰ مرکز متخلف پرونده قضایی تشکیل شد و ۴۹ هزار و۲۰۰ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف نیز از این واحد‌ها کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: ۴۳ هزار کیلوگرم از این میزان فرآورده ضبط شده فاسد در گشتارگاه‌های دام و طیور و ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم نیز از واحد‌های صنفی عرضه کننده، کشف شده است.

ورمقانی اضافه کرد: از ۶ اردیبهشت تا روز گذشته چهارم خرداد (ماه مبارک رمضان) هر روز ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی در استان را بر عهده داشتند.
او یادآور شد: در این مدت کارشناسان به صورت میانگین هر چهار روز یک بار از تمام مراکز تهیه و عره بازدید به عمل آوردند.

ورمقانی با بیان اینکه هم اکنون این نیرو‌ها نیز بصورت آنکال هستند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دامپزشکی ، گوشت فاسد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.