بیش از نه هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کردستان انجام شده است.

مجتبی ورمقانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک  رمضان تاکنون (۲۱ روز) بیش از نه هزار و ۲۵۰ موردبازدید توسط گروه‌های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و مصرف فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

او افزود:  این اداره کل با برنامه ریزی منظم و دقیق و با بهره گیری از توان ۷۴ نفر از کارشناسان دامپزشکی استان در قالب ۳۲ اکیپ عملیاتی در دو نوبت صبح و عصر، نظارت بر مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور را تشدید نموده است.

ورمقانی در ادامه گفت: در این طرح از مراکز مختلف شامل رستوران ها، مراکز تهیه غذای آماده، قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز قطعه بندی و بسته بندی فرآورده‌های خام دام و طیور بازدید بعمل آمده است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان بیان کرد:در نتیجه این بازدیدها  بالغ بر ۴۴۲۰ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دام و طیور فاسد و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد که پس از هماهنگی‌های قانونی نسبت به معدوم سازی بهداشتی آن اقدام شده است.

ورمقانی گفت: همچنین در زمان یاد شده تعداد ۹۵ صورتجلسه ضبط فرآورده‌های غیر قابل مصرف تنظیم و به مراجع قضایی و تعزیرات ارجاع گردیده که تعداد ۳ مورد از آن‌ها به پلمب مرکز عرضه منجر شده است.

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک در استان کردستان  همزمان با سراسر کشور از ۶ اردیبهشت آغاز شده و  تا پنجم خرداد (ماه مبارک رمضان)  ادامه دارد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.