سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: قدس پایتخت همیشگی ملت فلسطین است

اسماعیل رضوان، مسئول ارشد جنبش حماس در گفتگویی بر اهمیت قدس برای ملت فلسطین و ناکام ماندن نقشه‌های شوم صهیونیست‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونیوز، اسماعیل رضوان، مسئول ارشد جنبش حماس، به مناسبت روز جهانی قدس در گفتگو با این خبرگزاری گفت: قدس دارای ماهیت عربی و اسلامی بوده و خواهد بود و فقط پایتخت همیشگی ملت فلسطین است. 

وی افزود: معامله قرن طرحی باطل است که به سمت نابودی می‌رود و به رژیم صهیونیستی مشروعیت نخواهد داد. در روز جهانی قدس، باید قدس فرهنگ، زندگی، گذشته، حال و آینده ما باشد و برای آزادسازی آن و فلسطین تلاش کنیم. امت عربی و اسلامی باید برای قدس بسیج شوند تا ارتش قدس به منزله بهترین راه برای تحقق اهداف ملت ما باشد، زیرا رژیم اشغالگر جز زبان زور را نمی‌فهمد.

رضوان تاکید کرد: روز جهانی قدس همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت است؛ روزی که رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را برعهده دارد و خونریزی‌ها، کوچ مردم، رنج‌های انسانی و هتک حرمت مقدسات ناشی از اقدامات این رژیم است. امروز زمین‌های مردم ما در کرانه باختری غصب می‌شود، مردم غزه تحت محاصره قرار دارند و مردم ما در اردوگاه‌ها از نژادپرستی رنج می‌برند.

رضوان در ادامه افزود: به رژیم اشغالگر می‌گوییم جنایت‌هایت بی پاسخ باقی نخواهد ماند و هر نوع عادی سازی روابط اعم از اقتصادی، سیاسی و نظامی را محکوم می‌کنیم. عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر به منزله وارد کردن خنجر سمی بر پیکره ملت فلسطین است. ما از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم اقدامات طرف‌هایی را که در حال عادی سازی روابط هستند، رسوا کنند و از آن‌ها تبرئه جویند.

رضوان در پیام خود به ملت‌های عربی و اسلامی که به رغم شیوع ویروس کرونا روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند، گفت شما ملت‌های پایدار و پایبند به پیمان خود و به منزله نبض تپنده امت هستید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.