رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه محور مقاومت در بهترین شرایط خود به سر می‌برد، شهید سردار سلیمانی را فرمانده واقعی مقاومت خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، در گفتگو با تلویزیون المیادین اعلام کرد این جنبش و گروه‌های مقاومت فلسطین در بهترین شرایط خود به سر می‌برند و آن‌ها برای مقابله با طرح معامله قرن و فشار‌ها علیه مقاومت، بیش از هر زمانی در جبهه متحدی قرار دارند.

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از وجود دونالد ترامپ و برخی نظام‌های عربی استفاده کرده است، افزود: محور مقاومت در محاصره نیست بلکه در میدان رویارویی، سطح جدیدی از موانع را تجربه می‌کند، اگر چه فشار علیه مقاومت بسیار است، این امر اتفاق جدیدی نیست ضمن اینکه میان توانمندی مقاومت و سطح فشاری که با آن روبروست تناسب وجود دارد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اضافه کرد: به عنوان محور مقاومت در محاصره‌ای که مفهوم آن ناتوانی برای هر نوع اقدامی باشد، قرار نداریم، چون ما همچنان سرزنده و پویاییم، البته در بعد مالی و اقتصادی، هم ما و هم مردم ما مظلوم واقع شده‌ایم و این هم اتفاقی طبیعی است که باید آن را تحمل کنیم.

صفی‌الدین در ادامه از شهید قاسم سلیمانی، سردار شهید ایرانی، یاد کرد و گفت: این فرمانده بزرگ زندگی و شهادتش را به قضیه فلسطین، به عنوان قضیه بزرگ جهان اسلام، اختصاص داد. او برای محور مقاومت یک فرمانده واقعی بود، شخصی بود که این محور را ایجاد و از آن حمایت کرد. غیبت چنین شخصیتی در هر زمینه‌ای که متعلق به قدس باشد، آسان نیست. نامش با این نام مقدس یعنی قضیه قدس پیوند خورده است. او تمام حیاتش را برای قدس گذاشت و به او می‌گوییم آنچه که در راهش به شهادت رسیده‌ای به خواست خدا محقق خواهد شد.

او در این گفتگو با اشاره به برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر ضرورت استقرار نیرو‌های بین‌المللی در مرز سوریه و لبنان، گفت: کسانی که در این زمینه مطالباتی را مطرح کرده‌اند در حد این مطالبات نیستند. آنکه خواستار استقرار نیرو‌های بین المللی در مرز‌ها می‌شود حتی با محاسبه هوادارانشان، بسیار ناچیزند. ما درباره تبعات استقرار نیرو‌های بین‌المللی در مرز سوریه و لبنان هشدار می‌دهیم و می‌دانیم این کار از جانب آنانی که باید تدوین می‌شد، تدوین شده است. البته ما پس از جنگ سال ۲۰۰۶ هم شاهد مطالباتی برای استقرار نیرو‌های خارجی بودیم، این مواضع بیشتر از سوی کسانی بود که در مسند قدرت قرار داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار