سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شرق و جنوب کرمان استخر روباز احداث می شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از راه اندازی استخر روباز در شرق و جنوب این استان با همکاری اداره کل ورزش و خیران در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دیدار پاریزی مدیرکل، معاونان اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان باشگاه صنعت مس کرمان با وی، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین، ایام سوگواری شهادت مولی الموحدین، حضرت علی (ع) را تسلیت گفت و از حضور شرکت کنندگان در این جلسه تشکر کرد.

 

او مقوله ورزش را یک مقوله فراگیر (از کودکی تا سن پیری) دانست و بیان داشت: به قول حضرت آقا، ورزش یک حوزه واجب برای سلامتی است.

سردار معروفی به جوانان اشاره کرد و گفت: مقوله‌ی جوانان یک حوزه بسیار بسیار سنگین در بحث اشتغال، ازدواج و مسکن است که بار همه‌ی این‌ها بر دوش مجموعه ورزش و جوانان افتاده است.

 

او با تأکید بر اینکه نگاه به ورزش باید قطعاً نگاه اعتقادی باشد، افزود: یکی اشتباهات در کشور ما این است، در حوزه ورزش نگاه سیاسی است، این در حالیست که ورزش (چه فردی، چه جمعی و چه اجتماعی آن) حوزه اش حاکمیت است، و باید نگاهش مانند حاج قاسم، نگاه حاکمیتی باشد و مراقبت کنیم نگاه حزبی، جناحی، گروهی و ... به آن ورود نکند.

سردار معروفی تصریح کرد: ما در سپاه به واسطه‌ی داشتن شبکه‌ی بزرگ بسیج که ۸۰ درصد آن را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند و در واقع این‌ها آیندگان کشور، آینده سازان این سرزمین، مسئولان آینده و حرکت دهنده و موتور محرک آینده‌ی ما هستند، موفق عمل کرده ایم.

 

او با اعلام اینکه بیش از یک میلیون نفر در استان بسیجی عادی و فعال در حوزه ها، کانون‌ها و پایگاه هایمان وجود دارد، گفت: ۷۰ تا ۸۰ مرکز ورزشی داریم که اعتقاد داریم این‌ها مال ما نیست و در دو استان ابلاغ کرده ایم و اجازه نداده ایم برای یک صوله جایی قرارداد نوشته شود، چرا که قرار نیست از صوله‌ای که ساختیم پول در بیاریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه ظرفیت زیر ساخت و نیروی انسانی را داریم، از هر گونه آمادگی همکاری با اداره کل ورزش و جوانان این استان خبر داد.

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه می‌توان در حوزه همگانی یک کار بزرگ با متولی گری اداره کل ورزش و جوانان انجام داد، افزود: ابتدا برای این کار باید فرهنگ سازی، سپس گفتمان سازی و در نهایت جریان سازی در همه بخش‌ها و نقاط کنیم.

او سلامت و نشاط در جامعه را مهمترین هدف انجام این کار دانست و تصریح کرد: باید مراقبت کنیم، جسم و روح در کنار هم به ویژه در جوانی و نوجوانی قوی شوند.

 

سردار معروفی بیان داشت: گام دوم انقلاب که بزرگترین سند بالادستی ماست با محوریت جوانان و نوجوان است پس باید در نظام تربیت جسم به روح آن‌ها هم پرداخته شود.

او با اعلام اینکه زورخانه آدم می‌سازد، گفت: حضور در این مکان معنوی که با ذکر و مرثیه ائمه شروع می‌شود و پایان می‌یابد، تربیت روح را به دنبال دارد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ورزش و جوانان مسئولیت بسیار سنگینی را عهده دار است، افزود: این مسئولیت خیلی فراگیر است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه ما همه جوره در خدمت ورزش و جوانان هستیم، خطاب به کارکنان این اداره کل تصریح کرد: به کار شما اعتقاد داریم، چرا که مخاطبان شما بزرگ هستند و در حقیقت ما در یک جبهه هستیم و نمی‌شود آن را ندیده گرفت.

 

او ضمن تأکید بر تعامل و همبستگی در این امر، بیان داشت: بیایید با تعامل و همبستگی حوزه جوانان و نوجوانان را رشد دهیم، مهم نیست کار به نام چه کسی تمام شود، مهم این است اصلش به نام نظام تمام می‌شود.

سردار معروفی در بخش دیگری از سخنانش به بیان فضائل سردار شهید سلیمانی پرداخت و گفت: در حقیقت، سردار سلیمانی قبل از اینکه شیعه را بزرگ کند، کرمان را بزرگ کرد، پس امروز همه‌ی ما مدیون وی هستیم.

 

او افزود: همین که این شهید والامقام وصیت کردند، کرمان قبر شوند، در واقع کرمان را جهانی کردند.

سردار معروفی با اعلام اینکه مجوز راهیان نور شهید سلیمانی را گرفته ایم که این کار بعد از کرونا عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: در حقیقت در پی اردو‌های راهیان نور، سیاحت هم شکل می‌گیرد، پس این از نظر اقتصادی و فرهنگی به نفع استان است.

 

او با اشاره به اینکه نیروی انسانی کرمان فوق العاده است، بیان داشت: امروز بهترین مدیران کشور مدیران کرمانی بوده اند چرا که هر کجا بوده اند، موفق عمل کرده اندو قطعاً می‌توان گفت، در ورزش هم، این نیروی انسانی فوق العاده است.

سردار معروفی با اعلام اینکه یقین داریم پاریزی، رسالتش را در اداره کل ورزش و جوانان به خوبی انجام می‌دهد، گفت: این مردِ بزرگ، فرزند فردی جهادگر، مجاهد، مخلص، بی حاشیه و مومن بود که من افتخار همرزمیش را داشتم و در نهایت به دلیل شیمایی بودن به لقاءالله پیوستند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به شرکت صنایع مس ایران اشاره کرد و با بیان اینکه سعی کنید از مس بیشتر استفاده کنید، از نشست خود با سعدمحمدی مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در این جلسه یکی از تأکیداتم به وی، کمک به حوزه ورزش و جوانان است.

سردار معروفی با اعلام اینکه کرمان ما استان غنی است، تصریح کرد: منابعی که ما داریم هیچ کس ندارد، این در حالیست که آلایندگی و بیماری اینجاست، ولی منابع جای دیگریست و کار‌های بزرگی می‌توان با آن کرد.

 

او خطاب به مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان بیان داشت: شما نماینده ورزشکاران هستید و از سویی دیگر در گذشته مدیرکل اداره کل ورز ش و جوانان بوده اید و از آنجایی که اطلاع دارید در منابع جدید، دولت خیلی دستش باز نیست پس می‌توانید به کمک ورزش و جوانان بیایید.

سردار معروفی با اشاره به همکاری همه جانبه سپاه با اداره کل ورزش و جوانان از راه اندازی استخر روباز در شرق و جنوب این استان با همکاری اداره کل ورزش و خیران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تأکید کرد: به دنبال رفع محرومیت‌ها علاوه بر جنوب در شرق استان نیز هستیم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.